راه اندازی رشته دریانوردی در هنرستان پرفسور حسابی بندرعباس

مديركل بنادر و دريانوردی هرمزگان با تشریح برخی از اقدامات این بندر در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی، گفت: راه اندازی رشته دریانوردی با مشارکت آموزش و پرورش استان هرمزگان در هنرستان پرفسور حسابی بندرعباس در راستای آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با فرهنگ دریایی و جذب دانش آموزان ساحل‌نشین برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با صنعت حمل و نقل دریایی، طی یکسال اخیر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی‌پور طی اظهاراتی به مناسبت شروع سال جدید تحصیلی و آغاز بهار دانش گفت: همگان معتقدند که آموزش و پرورش به عنوان زیر بنای توسعه همه جانبه به صورت مستقیم درتحول و پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی کشورها نقش بسزایی ایفا می کند و برای سازندگی هر جامعه راهی مناسب تر از توجه ویژه به مقوله مهم تعلیم و تربیت وجود ندارد.

وی در ادامه به منزلت و جایگاه کسب علم و دانش در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ارزش آموختن و یادگیری حکمت و دانش در قرآن کریم به گونه ای است که خداوند متعال به قلم سوگند یاد می کند.

عفيفي پور بر لزوم مشارکت تمامی بنگاه‌های اقتصادی با وزارت آموزش و پرورش در قالب مسئولیت های اجتماعی تاکید داشت و اظهار كرد: آنچه بدیهی است اختصاص بخشی از هزینه‌های حاصله از درآمد بنگاهای اقتصادی، ضمن انجام تعهدات مبتنی بر مسؤولیت ها و تکالیف اجتماعی، بسترساز توسعه شتابان و ترسیم کننده افق های روشنی پیرامون مباحث آموزشی خواهد بود.

این مقام مسؤول به سر فصل برنامه های مهم حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان برای نیل به غنای علمی وآموزشی در راستای الزامات قانونی و مسؤولیت های اجتماعی اشاره کرد و افزود: اداره كل بنادر و دريانوردي در راستاي تحقق مسؤوليت هاي اجتماعي خود و اعتلاي نظام آموزشي در بندرعباس به بازسازي و نوسازي مدارس مستقر در شهرك‌هاي مسكوني با هدف بهره مندي جامعه محلی مجاور و همسايه این شهرک ها از خدمات آموزشي، اقدامات قابل توجهي را به انجام رسانده است.

وي با اشاره به اينكه ۱۲ مجموعه آموزشي از پيش دبستاني تا پايه متوسطه دوم در دو شهرك مسكوني شهيد رجايي و باهنر داير هستند، گفت: بيش از يك هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموز با خدمات رسانی ۱۶۰ كادر آموزشي در اين مجموعه ها حضور دارند كه ۶ باب آن مربوط به مدراس غير دولتي، ۲ باب مدرسه هيات امنايي و ۴ واحد ديگر به صورت دولتي اداره مي شوند.

مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان افزود: تمامي مسايل مربوط به تعمير و نگهداري تاسيسات، پاكسازي، فضاي سبز، تجهيز و امكانات آموزشي مدارس این شهرك ها بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان است و معاونت دریایی اين اداره كل در قالب مرکز آموزش بعنوان متولي امر به كليه  مباحث آموزشي نظارت مستقيم دارد.

عفیفی پور تصریح کرد: همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی، راه اندازی رشته دریانوردی با مشارکت آموزش و پرورش استان هرمزگان در هنرستان پرفسور حسابی بندرعباس در راستای آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با فرهنگ دریایی و جذب دانش آموزان ساحل نشین برای تحصیل در رشته های مرتبط با صنعت حمل و نقل دریایی، طی یکسال اخیر بوده است.

وی با بيان اينكه ارتقاء سطح کیفی آموزش در مدارس يك امر ضروري و جزو مسؤوليت هاي اجتماعي تعریف شده برای مجموعه بنادر و دریانوردی است، خاطرنشان کرد: براي ارتقاء فرهنگ آموزش در مدارس شهرك هاي مسكوني شهيد رجايي و باهنر از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم كرد.

مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان در پایان تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به منظور افزايش كيفيت آموزش در مدارس تحت پوشش خود، در كنار فراهم آوري امكانات سخت افزاري در سال گذشته، مدل تعالي مدارس را نيز با كمك يك تيم دانشگاهي مجرب پياده سازی کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.