رئیس جمهور در دیدار معاونان و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی پیشنهاد داد؛ سراغ مدیران بخش خصوصی، انجمن ها و اتاق ها برویم

 

رئیس‌جمهور در دیدار با معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن تأکید بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری اقتصاد به مردم، مشورت با بخش خصوصی، تجار و اتاق‌ها را از توصیه کرد.

به گزارش سی نیوز، دکتر حسن روحانی در این دیدار با اشاره به شرایط خاص کشور اظهار کرد: به وزیر اقتصاد و معاونانش می گویم اگر می خواهید در این امر پیشرفت کنید باید سراغ صاحبان تجربه بروید. همانطور که سراغ استاد دانشگاه ها هم باید بروید. در این راه باید پای مشورت صادرکننده، واردکننده، تولیدکننده و فعالان بخش خصوصی بنشینید.»

رئیس جمهور نقش اتاق های بازرگانی، انجمن ها و اتحادیه ها را برای تصمیم سازی مهم دانست و خاطرنشان کرد:« ما نیاز به کسانی داریم که هم علم و هم عمل را در کنار هم دارند و ما می توانیم از تجربه مفید آنها در شرایط کنونی استفاده کنیم. ما باید گوش شنوا در برابر آنها باشیم.»

روحانی حضور بخش خصوصی در کنار دولت را از جمله مولفه های پیشرفت اقتصادی یاد کرد و گفت:«تاکنون نشده که من در جلسه ای با مدیران بخش خصوصی باشم و نکته ارزشمند و مسئله جدیدی نیاموزم. این یک فرصت طلایی برای همه مدیران اقتصادی ماست. وظیفه ایجاب می کند که به سمت اینها برویم تا بتوانیم بنگاه های فعال و تولید مفید داشته باشیم. باید بنگاه های دولتی را در بورس و فرابورس عرضه کنیم. این کار اصلی شماست. بازار سرمایه را ترویج کنیم و به تولید کمک برسانیم. چرا که اینها باعث ایجاد امید در جامعه خواهد شد.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.