در ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) هیچ مشکلی وجود ندارد

 

ناظر گمرکات استان خوزستان با اشاره به اینکه بندر امام خمینی (ره) یکی از مهمترین بنادر کشور برای تخلیه کالاهای اساسی است گفت: ترخیص کالاهای وارداتی به این بندر بصورت روان در حال انجام است و در این رابطه مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا ، غلامرضا بلوطی میرزا یکشنبه شب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گمرک جمهوری اسلامی در بندر امام خمینی (ره) همه تلاش خود را بکار گرفته تا از رسوب بی مورد کالاهای وارداتی به کشور از طریق این بندر جلوگیری شود.

ناظر گمرکات خوزستان بیان داشت: در همین راستا همه تشریفات قانونی برای تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) با سرعت از سوی گمرک جمهوری اسلامی در حال انجام است.

وی با اشاره به عملکرد روز گذشته ترخیص کالا از بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۱۶ مرداد ماه جاری تعداد ۲ هزار ۳۶۹ کامیون و واگن حامل ۶۲ هزار و ۱۷۵ تن کالاهای اساسی از این بندر خارج شد.

بلوطی میرزا اضافه کرد: از این میزان تعداد ۲ هزار و ۱۵۳ دستگاه کامیون حجمی بالغ بر ۵۷ هزار ۲۰ تن کالای اساسی مورد نیاز را به نقاط مختلف کشور بارگیری و حمل کرده اند.

وی ادامه داد: این درحالی است که ۱۱ هزار و ۳۸۹ تن دیگر از طریق ۲۱۶ واگن قطار بارگیری و برای حمل به دیگر نقاط کشور جابجا شده است.

ناظر گمرکات خوزستان کالاهای متعلق به به شرکت پشتیبانی امور دام کشور را بالغ بر ۱۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: این میزان کالا به وسیله ۶۶۶ کامیون و واگن بعد از بندر امام خمینی (ره) به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

بلوطی میرزا یادآورشد: به وسیله ۱۶۹ کامیون کالاهای مربوط به شرکت بازرگانی دولتی ایران به میزان هفت هزار و ۴۱۶ تن از این بندر خارج شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روز ۱۵ مرداد نیز، ۱۳ هزار ۱۳۹ تن از کالاهای متعلق به شرکت امور کشور و همچنین چهار هزار و ۵۵۹ تن کالای اساسی و نهاده های دامی مربوط به شرکت بازرگانی دولتی ایران از بندر امام خمینی (ره) خارج شد.

ناظر گمرکات استان خوزستان با اشاره به عملکرد خروجی کالاهای اساسی مربوط در تاریخ ۱۴ مردادماه جاری عنوان کرد: در این تاریخ، ۱۶ هزار و ۸۲۰ تن کالا متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام و پنج هزار و ۴۴۱ تن کالای اساسی و نهاده های دامی مربوط به شرکت بازرگانی دولتی ایران از بندر امام خمینی (ره) خارج و به نقاط مختلف کشور حمل شد.

حدود ۸۵درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.
این بندر راهبردی کشور سالانه ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

پارسال حدود ۱۳.۷میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام وارد کشور شد. پیش بینی شده امسال با توجه به خشکسالی شدید و کاهش تولیدات محصولات کشاورزی ، میزان واردات کالاهای اساسی به خصوص گندم افزایش چشمگیری داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.