تنگه هرمز مواج است شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: شناورهای سبک و صیادی تا حد امکان از ترددهای دریایی در این ساعات خودداری کنند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری موج، کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز سه شنبه دوم دی ماه، کماکان تحت تاثیر زبانه های سامانه پرفشار، در مناطق شرقی و مرکزی استان همچنین تنگه ی هرمز وزش بادهای شمال شرقی پیش بینی می شود که سبب متلاطم شدن دریا در محدوده ی تنگه ی هرمز، به ویژه در نیمه ی ابتدایی روز می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیشینه سرعت باد تا 40 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از 1 متر خواهد رسید.

عارفی تشریح کرد: توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر مرکزی استان صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی تا حد امکان از تردد‌های دریایی در این ساعات خودداری کنند.

وی خبر داد: ساعات بعد از ظهر از میزان سرعت وزش باد موقتا کاسته خواهد شد و از اواخر شب و همچنین صبح چهارشنبه، سوم دی ماه، مجددا تکرارهمین شرایط جوی با شدت کمتر پیش بینی می شود.

وی گفت: امروز در بخش های مرکزی خلیج فارس نیز وزش بادهای شمال غربی پدیده غالب خواهد بود و در سایر نقاط استان شرایط جوی آرامی پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است؛ از ظهر چهارشنبه تا صبح جمعه دریا آرام و شرایط جهت ترددهای دریایی مساعد خواهد بود.

عارفی در پایان اضافه کرد: از نظر دمایی طی این مدت کاهش نسبی دمای کمینه پیش بینی می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.