تمام بار نیاز های بندری را نباید بر‌دوش بندر شهید رجایی گذاشت

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: امروز اقتدار درون‌زا و عزت ملت ایران که به واسطه وجود فرزندان انقلابی در عرصه‌های علمی و دفاعی به دست آمده؛ در منطقه و جهان مثال‌زدنی است.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌ فقیه در استان هرمزگان،در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، اظهار کرد: افزایش قدرت دفاعی کشور سد راه زیاده‌خواهی‌های دشمنان ملت ایران است، کسانی که می‌خواستند ذلت ملت ایران را ببینند، به خفت و خاری افتادند و تاریخ هرگز صحنه‌ای از شکست ملت‌های متحد و منسجم و همدل را به یاد ندارد. اتحاد و انسجام عمومی ملت ایران، بزرگ‌ترین سرمایه برای پیشبرد انقلاب اسلامی است و تداوم توفیقات ما در عرصه‌های بین‌المللی به همت‌مان در حفظ استقلال و همبستگی ملی در برابر دشمنان و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت بودن بستگی دارد.

وی افزود: اقتدار دفاعی ایران حفظ یکپارچگی کشور را در پی خواهد داشت، اگر کشور ضعیف بود و یا قوای مسلح کشورمان در مسیر اقتدار و پیشرفت نبودند، هر دشمنی فکر تعرض به ملت ما را در سر خود می‌پروراند اما امروز اقتدار درون‌زا و عزت ملت ایران که به واسطه وجود فرزندان انقلابی در عرصه‌های علمی و دفاعی به دست آمده در منطقه و جهان مثال‌زدنی است.

نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان تصریح کرد: سیاستمداران و سیاست‌گذاران کشور نگاه ویژه‌ای به توسعه سواحل و بنادر به خصوص در هرمزگان داشته باشند. در همین زمینه صنایعی که به آب نیاز دارند باید در کنار سواحل شکل گیرند و توسعه به  سمت مناطق ساحلی کشیده شود. همه بار نیازهای بندری را نباید بر دوش بندر شهید رجایی گذاشت و تعدد و توسعه بنادر از نظر پدافند غیرعامل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آبادانی و بهبود معیشت را برای ساحل‌نشینان و همه مردم کشور فراهم می‌کند.

عبادی‌زاده ادامه داد: استان هرمزگان با هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ظرفیت بالایی برای راه‌اندازی و توسعه بنادر و دسترسی به آب‌های آزاد دارد، در این زمینه کارهای خوبی نیز در حال انجام است که اگر روند توسعه آن شتاب بگیرد و به ثمر برسد آثار مفیدی برجای می‌گذارد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع استانی و محلی باید برای کمبود این منابع مخصوصاً در بخش راه‌های روستایی که امروز  ۴۰ درصد آن‌ها خاکی است، تلاش مضاعفی از سوی مسئولان و نمایندگان صورت بگیرد. امروز دو راه روستایی مرگبار میناب به هشتبندی و سیاهو به احمدی، زخم‌های کهنه‌ای در زمینه راه روستایی هستند  که روزانه جان بسیاری از هم‌استانی‌هایمان را می‌گیرند و باید در اولویت ساخت و تکمیل قرار گیرند. همچنین در خصوص تأمین اعتبارات لازم جهت ارتقای دهستان‌های استان به بخش باید تلاش بیشتری شود تا رفع مشکلات زیرساختی آن‌ها نیز شتاب بیشتری بگی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.