بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای کشور وجود دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: هم‌اینک بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای کشور وجود دارد که نیاز است هر چه سریعتر ترخیص شوند.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایسنا  بابک دین‌پرست در جلسه ستاد توسعه سواحل مکُران با موضوع واردات کالا از طریق بندر چابهار و بررسی موضوعات رسوب کالا در بندر شهیدبهشتی اظهارافزود: تجهیزات و زیرساخت‌های خوبی در بندرچابهار برای جذب کالا و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ وجود دارد که می‌تواند موجب توسعه شود.

وی بیان کرد: بندر چابهار با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه و اتصال به آب‌های آزاد و اقیانوس هند یکی از بهترین بنادر ایران برای ورود انواع کالاهای اساسی است.

وی با اشاره به اینکه دولت در بحث ورود کالای اساسی و توزیع آن در شرایط بد اقتصادی و کرونا کمتر مشکل داشته و در این زمینه برنامه‌های لازم انجام شده است، خاطرنشان کرد: از تمامی مسوولان و دست اندرکاران درخواست دارم موانع و مشکلات ترخیص کالا را برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: در سال‌های اخیر انحصار ورود کالای اساسی از یک بندر خاص شکسته شده است و امیدواریم سهم ویژه‌ای برای ورود کالای اساسی در بندرچابهار در نظر گرفته شود تا شاهد رونق بهتر این بندر اقیانوسی باشیم.

دین پرست گفت: همه پرونده‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف ورود کالا هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف و تصمیمات لازم گرفته شود و چنانچه مشکلاتی پیش رو بود مدیران با نامه‌نگاری و تماس‌های تلفنی اطلاع دهند تا شخصا پیگیر امورات باشم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سفر به منطقه سیستان و بلوچستان، آزادسازی حریم نوار ساحلی مکُران است که توسط ادارات دولتی و یا سایر نهادها تصرف شده است.

به گفته وی، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندرچابهار به هشت و نیم میلیون تن رسیده و با این ظرفیت می‌توان کشتی‌های بزرگ را جذب و مشکلات پیش روی کمبود کالای اساسی در هر نقطه از کشور را مرتفع کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به بازدیدها خود در کُنارک و دشتیاری اشاره و خاطرنشان کرد: کشت موز در گوردیم کنارک آغاز شده و ایجاد زیرساخت‌ها در مرز ریمدان نیز می‌تواند به افزایش تبادلات تجاری منجر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.