بررسي قوانين مربوط به كشتي‌هاي خودگردان توسط آيمو

 

به گزارس سی نیوز به نقل ازماهنامه مسیر كميته ايمني دريانوردي آيمو (ام.اس.سي) به منظور بحث و بررسي درخصوص قوانين گوناگون مربوط به ايمني دريانوردي (از جمله، قوانين مربوط به ايمني كشتي‌هاي خودگردان) جلسات مختلفي را برپا داشته است.

كيتاك كيم – دبيركل آيمو – نود و هشتمين نشست ام.اس.سي را در تاريخ 7 ژوئن 2017 آغاز نمود. در اين نشست، اعضاي كميته به بررسي دامنه قوانين مربوط به عمليات ايمن در كشتي‌هاي سطحي خودگردان پرداختند. اين قوانين ممكن است وارد اسناد آيمو شوند و در اين صورت، كشتي‌هاي خودگردان را از لحاظ امنيت و سازگاري زيست‌محيطي مد نظر قرار خواهند داد.

با وجود این که عدم خطای انسانی در این کشتی ها میتواند یک مزیت برای بیمه گرها باشد، ولی آنها معتقدند که به قوانین و مقررات بیشتری دراین رابطه نیاز است .

اندرو باردو مدیراجرائی گروه بین الملل کلوپ های (P&I) به پایگاه خبری اینشورنس مارین نیوز گفت ” من معتقدم که مهمترین مساله برای بیمه گرها ، دستیابی به یک چارچوب حقوقی و قانونی است مه بر عملیات این کشتی ها و اثرات آن بر روی بیمه گر ها احاطه داشته باشد . تکنولوژی به سرعت پیشرفت میکنه ، ولی قوانین و مقررات حرکت کندی دارند ”

در حال حاضر صنعت دریانوردی اتوماسیون را پذیرفته است و شرکتهای کونگزبرگ و یارا که اکنون در زمینه توسعه فناوری فعالیت دارند ، هم اکنون برای ساخت اولین کشتی کانتینر بر خودگردان جهان با یکدیگر شریک شده اند .

شناور خودکار یارا در سال 2018 ابتدا به عنوان یک شناور دارای نیروی انسانی به انجام عملیات خواهد پرداخت و سپس در سال 2019 به صورت ” عملیات از راه دور ” مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.