الزام تسویه حواله بارگیری شرکت های حمل و نقل داخلی در پنجره واحد تجارت فرامرزی

به گزارش سی نیوز به نقل از گمرک، اکنون با هدف اجرای تفاهم نامه تبادل الکترونیک داده بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای امکان تسویه حواله بارگیری های صادر شده برای شرکت های حمل ونقل داخلی در پنجره واحد تجارت فرامرزی فراهم شده است.
بر این اساس شرکت های حمل و نقل داخلی باید با مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به نشانی epl.irica.ir از فهرست «تسویه حواله بارگیری» نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز و تسویه حواله های بارگیری اقدام کنند.
با سامانه هوشمند حواله بارگیری الکترونیک ضمن هماهنگی بیشتر بین گمرک، بندر و پایانه حمل‌ونقل در وقت و هزینه شرکت‌ها و صاحبان کالا صرفه‌جویی می شود.
در این سامانه، اطلاعات حواله بارگیری کالا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مستقر در پایانه وارد و به صورت برخط توسط گمرک و اداره گارد و انتظامات جهت کنترل و ساماندهی تردد کامیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پیاده‌سازی این سامانه که با هدف تبادل الکترونیکی اسناد میان گمرک و پایانه حمل‌ونقل طراحی شده، علاوه بر مکانیزه کردن فرایندهای درب ورود و خروج کامیون‌رو، موجب افزایش سرعت و دقت در کنترل کامیون‌های ورودی و خروجی، کاهش بار ترافیکی در درب‌های عملیاتی، روان‌سازی عبور کامیون‌ها، جلوگیری از جعل احتمالی حواله بارگیری و همچنین تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.
به گزارش ایرنا، سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی، سال گذشته با هدف تسهیل امور تجاری و الکترونیکی کردن فرآیند صدور مجوزها راه اندازی شد تا ضمن نظارت برخط بر مبادلات، دخالت انسانی در امور گمرکی را به حداقل رسانده و با قاچاق کالا و ارز نیز مقابله کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.