اصلی ترین برنامه های بندر امیرآباد اعلام شد؛ ترانزیت کالا به آسیای میانه ، عراق و افغانستان

 

منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با دارا بودن ۱۵پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷,۵ میلیون تن درسال یکی از راهبردی ترین بنادر در ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه ، افغانستان و عراق می باشد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان این مطلب گفت: ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه ، عراق و افغانستان از اصلی ترین برنامه های این بندر می باشد که می تواند نقش بسزایی را در تولید و اشتغال منطقه ایفا کند.

رضوانی با اشاره به  اینکه اسکله رو رو ریلی می تواند ترانزیت کالا را فعال تر کند افزود: با افتتاح اسکله رو رو ریلی  انواع کالا از قبیل چوب ، غلات ، کانتینر یخچالی ، گوشت و صیفی جات میان بندرامیرآباد و کشور روسیه ترانزیت می شود.

وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ شرکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد سرمایه گذاری کرده اند و این بندر به عنوان اولین بندر در سطح بنادر کشور می باشد که کارخانه تولیدی  آن عملیاتی شده است.

مدیر بندر امیرآباد با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد سرمایه گذاران داخلی و خارجی فعال هستند خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر هزارو صد میلیارد تومان  از قبیل سیلوها، انبارها و کارخانه های تولیدی با اشتغال زایی ۱۶۰۰ نفر در این بندر توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.