ادعای جدید مالکان کشتی های تجاری بین المللی؛ قوانین آیمو به نفع آمریکا وضع می شود

 

گروه گانور، یکی از گروه های مالکان کشتی های تجاری بین المللی در اظهار نظر اخیر خود عنوان کرده است که قوانین آیمو در خصوص سوخت کشتی ها به نفع آمریکایی ها تمام شده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، سازمان بین المللی دریانوردی، (آیمو) که زیر نظر سازمان ملل کار می کند قوانین استفاده از سوخت ها را تغییر داده است. به طوری که کشتی ها باید از سوخت کم گوگرد 0.5 درصد به جای سوخت کنونی که دارای 3.5 درصد گوگرد هست استفاده کنند. این قانون باعث خواهد شد تا محیط زیست با آلایندگی کمتری مورد تهدید قرار بگیرد.

اما تصویب این قانون مخالفت هایی را هم در برداشته است. از جمله گروه گانور که از جمله اتحادیه های معتبر مالکان کشتی های تجاری بین المللی است به این موضوع اعتراض نشان داده و آن را جزو خواسته های آمریکا دانسته است.

به گفته آنها، طبق قوانین جدید، درخواست برای استفاده از سوخت کم گوگرد به شدت افزایش پیدا می کند و از طرف دیگر نیز بر قیمت سوخت های دیگر تاثیرگذار خواهد بود.

«تورجورن ترن کاویست» Torbjorn Tornqvist رئیس هیات مدیره گروه گانور در کنفرانس نفت و پول که در لندن برگزار شد در این خصوص اظهار کرد:« تغییر نوع سوخت در ابتدای امر باعث ایجاد هرج ومرج در بازار خواهد شد. در این شرایط، کشورهایی که دارای ذخایر بیشتری از سوخت مورد نظر باشند از رقبا جلو می افتند و به همین دلیل، آمریکا برنده این قضیه خواهد بود. ضمن اینکه احتمالا قیمت نفت خام و سوخت معمولی کاهش و سوخت سبک و تقطیرشده افزایش پیدا می کند.»

ترن کاویست همچنین می افزاید:« از سوی دیگر، وجود پالایشگاه های کافی در آمریکا باعث می شود که دسترسی به این نوع سوخت برای آنها آسان تر باشد و فرایند تولید سوخت جدید با گوگرد کمتر نیز برایشان به راحتی میسر شود. به همین دلیل، در تصویب قوانین جدید آیمو، بی شک آمریکایی ها برنده اصلی هستند.»

آمریکا در حال حاضر دارای پیشرفته ترین پالایشگاه های جهان است. آنها از طرفی واردکننده نفت خام هستند و از طرف دیگر می خواهند که سوخت سبک را به مشتری ها بفروشند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.