آغاز به کار پایانه‎های جدید بندر فجیره

فعالیت پایانه‎های جدید فجیره متعلق به شرکت بنادر ابوظبی، واقع در سواحل شرقی امارات متحده عربی به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، شرکت بنادر ابوظبی در سال 2017 میلادی در قراردادی 35 ساله حق امتیاز بهره برداری از پایانه های جدید فجیره را به بندر فجیره واگذار کرد. این پایانه ها که مالکیت آنها به بندر ابوظبی تعلق خواهد داشت، با سرمایه‎گذاری نزدیک به 272 میلیون دلار در تجهیز و زیرساخت راه اندازی شده است.

عبدالکریم المصابی، معاون شرکت بنادر ابوظبی، در مراسم آغاز به کار این پایانه ها عنوان کرد: “ما امروز اینجا هستیم تا رشدی را که در بنادر خلیفه و زاید دیدیم را دوباره و در تاسیسات جدید خلق کنیم. بندر فجیره هم اکنون هم یکی از مهمترین بنادر اقتصادی و تجاری امارات است و اطمینان داریم که به زودی رشد چشمگیری را در آن شاهد خواهیم بود. همچنین امیدواریم که شاهد رشد صنایع کلیدی مانند فولاد باشیم.”

کاپیتان موسی مراد، مدیرکل بندر فجیره نیز گفت: “آغاز به کار پایانه‎های فجیره نشان دهنده اجرایی شدن قرارداد حق امتیاز است. این قرارداد شامل توسعه زیرساخت های بندری، و ساخت یک پایانه جدید کانتینری دارای اسکله های عمیق است. این بندر همچنین به تجهیزات و فناوری‎های پیشرفته و سامانه های IT روز دنیا مجهز خواهد شد و بالاترین استانداردهای ایمنی، سرعت، و دقت را به اجرا خواهد گذاشت.”

پایانه های فجیره در ماه آگوست امسال شاهد پهلوگیری نخستین کشتی تحت مدیریت شرکت بنادر ابوظبی بودند. این پایانه ها همچنین روز جمعه (31 شهریور 1396) و یک روز پیش از آغاز به کار رسمی خود، میزبان بزرگترین کشتی کانتینری که تا کنون وارد این بندر شده است با ظرفیت 5 هزار و 500 TEU بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.