معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: تنها از 20 درصد ظرفیت صنایع دریایی کشور استفاده می شود

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تنها از 20 درصد ظرفیت صنایع دریایی کشور استفاده می شود که این خلاف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایلنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کشتی سازی صدرا و بندر امیرآباد در بهشهر اظهار کرد: وجود مرزهای آبی در هر کشوری فرصت طلایی و استثنایی است که باید از این فرصت ها استفاده بهینه کرد.

منصور معظمی گفت: حدود 5 هزار کیلومتر مرز آبی برای جمهوری اسلامی ایران فرصتی است تا از آن در راستای توسعه و رونق صنایع دریایی استفاده شود.

وی ادامه داد: صنعت دریایی کشور پتانسیل فراوانی در ساخت و تعمیر کشتی دارد و این صنعت نیازمند حمایت همه جانبه است.

رئیس سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران گفت: شرکت صدرا پتانسیل قدرتمندی در کشور است که مصرف کنندگان این حوزه باید فضایی را برای صنعت کشتی سازی فراهم کنند تا ساخت و تعمیر کشتی و.. در ایران انجام شود.

معظمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی افزود: با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که در کشور وجود دارد تنها از 20 درصد ظرفیت صنایع دریایی کشور استفاده می شود که این خلاف اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت بالقوه نیروهای متخصص و توانمند و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به توسعه صنعت دریای کشور کمک کرد تا شاهد رونق این صنعت باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: حمایت از صنعت دریای در کشور به اشتغال و توسعه پایدار در کشور کمک می کند که باید به عنوان یکی از استراتژی های مهم لحاظ شود تا این منافع ملی پایدار باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.