فوناسبا شاخص اجاره بهای کشتی های کانتینری را گزارش می دهد؛ سقوط شاخص ها در انتظار بهبود بازار

 

شاخص اجاره بهای کشتی های کانتنیری در هفته اول اکتبر اعلام شد. با توجه به اینکه به نظر می رسد که در این موقع از سال تحرک بیشتری داشته باشد، اما آمارها نشان می دهد که روند ضعیف حمل ونقل کانتینری که از آغاز تابستان شروع شده، همچنان ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از فوناسبا، در مقایسه هفته به هفته نسبت به سال گذشته، شاخص بهای اجاره کشتی های کانتینری 3 امتیاز دیگر را از دست داد تا این معیار در عدد 481 باقی بماند. این آمار نشان می دهد که شاخص ها نسبت به دوران اوج گرفتن حمل ونقل کانتینری 20 درصد کاهش داشته است.

در میان شاخص اجاره بهای کشتی های کانتینری، مالکان کشتی های واحد کوچک تر مانند کشتی های 1100 و 1700 teu بیش از دیگران دچار خسارت شده و از بازار کنونی متاثر می شوند. در این واحدها، در مناطق مختلف جهان عرضه بیشتر از تقاضا وجود دارد. به همین دلیل نرخ واحد 1700 teu با کاهش قیمت 1.1 درصدی به 9823 دلار رسید.

موضوع کاهش نرخ اجاره بها به مدت 12 و 24 ماهه برای همه واحدهای دیگر نیز اتفاق افتاده است. در این میان تنها واحد 3500 teu  برای اجاره مدت زمان 12 ماهه توانسته ارزش خود را حفظ کرده و از سقوط قیمت ها جلوگیری کند. با این حال، کارشناسان انتظار بهبود شرایط کنونی را در آینده نزدیک دارند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.