صعود ادامه دار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در رنکینگ جهانی؛ IRISL به رتبه هفدهم برترین شرکت های کشتیرانی رسید

 

هفته دوم ماه اوت در حالی به پایان رسید که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رده بندی برترین شرکت های کانتینری جهان، دوباره با یک پله صعود، جایگاهش را در رده هفدهم تثبیت کرد.

به گزارش سی نیوز، در آخرین رتبه بندی بهترین شرکت های کشتیرانی که توسط آلفالاینر منتشر شد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که دو هفته پیش در رتبه هجدهم قرار داشت، هم اکنون با یک پله صعود به یک رکوردشکنی دست زده است. این برای نخستین بار در سال های اخیر است که IRISL  در رده هفدهم این رنکینگ دیده می شود.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این رتبه را با در اختیار داشتن 5 درصد از کل حمل ونقل بین المللی به دست آورده است. تعداد کانتینرهای فعال این شرکت 110 هزار 891 TEU  و تعداد کشتی های آن نیز 47 فروند گزارش شده است.

در رتبه بندی جدید، APM-Maersk  همچنان در رتبه نخست قرار دارد. این شرکت با بیش از 4 میلیون TEU  کانتینر و در اختیار داشتن 716 فروند کشتی مدت هاست که در صدر این فهرست دیده می شود.

شرکت کشتیرانی مدیترانه ای، گروه کشتیرانی کاسکو، سی.ام. ای سی.جی.ام و هاپاگ لوید نیز در رتبه های دوم تا پنجم قرار دارند.

در گزارش اخیر آلفالاینر تعداد کل کشتی های کانتینری 6144 فروند گزارش شده و همچنین DWT  نیز به حدود 274 میلیون تن رسیده است. تعداد کانتینرهای کل جهان نیز با ارتقا نسبت به شش ماه گذشته بیش از 22 میلیون و 445 هزار TEU گزارش شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.