راه اندازی خطوط مسافربری جدید

ساماندهی، تجهیز و توسعه پایانه‌های ۱۷ بندر مسافری کشور

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای پیشبرد استراتژی دولت مبنی بر توسعه دریا محور که یکی از شقوق آن گسترش و تقویت گردشگری دریایی است، سازمان بنادر با رویکرد افزایش ظرفیت جابجایی مسافر دریایی؛ به دنبال ایجاد و تأمین زیر ساخت‌های مورد نیاز گردشگری و فراهم کردن انواع تسهیلات و امکانات در پایانه های بنادر مسافری است.

در همین راستا؛ اجرا و انجام ده‌ها پروژه ساماندهی، بازسازی، تجهیز و توسعه پایانه‌های ۱۷ بندر مسافری کشور در دستور کار قرار گرفت.

سازمان بنادر و دریانوردی با نظارت مستمر بر ایمنی ناوگان دریایی مسافربری نسبت به توسعه و نوسازی آنها از محل وجوه اداره شده با ارائه تسهیلات بانکی کم بهره و جلب مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی نیز اقدام کرده است.

اشاعه مستمر فرهنگ دریایی و انجام تبلیغات هوشمندانه گردشگری دریایی در سطح کشور و استان های ساحلی، ﻣﺸﺨﺺ کردن ﻣﺴﯿﺮﻫﺎی ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺴﺎﻓﺮی درﯾﺎﯾﯽ و ﻧﻈﺎرت دقیق بر آنها، همچنین راه‌اندازی خطوط مسافری جدید بین قشم و عمان، چابهار و عمان، بندرعباس و جزیره هرمز بخشی از فعالیت ها در جهت توسعه گردشگری دریایی است.

افزایش کیفیت خدمات ناوگان مسافری دریایی، ساماندهی ورودی بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران با هدف روان سازی جریان تردد مسافران و ترافیک بندر شهیدحقانی و آماده سازی، بهسازی و تجهیز پایانه های مسافری، بازسازی و بهبود اسکله ها، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای رونق صنعت گردشگری دریایی، تجهیز اسکله های تفریحی به تجهیزات استاندارد مرتبط با سوار و پیاده سازی مسافران، تدوﯾﻦ و اجرای ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎی اﯾﻤﻨﯽ درﯾﺎﻧﻮردی و ﺗﺮدد ﺑﺮای ﺷﻨﺎورﻫﺎی ﻣﺴﺎﻓﺮی، تأمین و بهره برداری از شناورهای جستجو و نجات در بنادر و جزایر است.

ساخت، نصب و بهره برداری از ۱۰ فروند اسکله فلزی شناور در سواحل و مناطق محروم  یا مبادی گردشگری جزیره قشم و بنادر شهیدحقانی، لاوان، لنگه، جاسک و چارک و ساماندهی ترمینال های مسافری از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی است.

افزایش ظرفیت مسافری بنادر طی یک دهه اخیر (۹۸-۸۸) با میانگین رشد سالیانه ۱۲,۶ درصدی، از ۷.۷ میلیون نفر در ابتدای سال ۸۸، به ۲۴.۵ میلیون نفر در پایان سال ۹۸ رسیده و در مجموع از رشد ۲۱۸ درصدی نسبت به سال ۸۸ برخوردار شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.