درخواست آیمو از سازمان ملل متحد؛ محدودیت های ایجاد شده برای فعالان دریایی و بندری را حذف کنید

شیوع ویروس کرونا طی ماه های اخیر در بیشتر کشورهای جهان باعث شده تا دولت ها، محدودیت هایی را برای سفر و ورود و خروج افراد در نظر بگیرند. محدودیت های سفر به گونه ای اعمال شده که شامل همه گروه های شغلی می شود و این مسئله می تواند برخی فعالیت ها را دچار خدشه سازد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، دبیرکل آیمو در گزارش اخیر خود در سازمان ملل از همتایان خود خواست تا نسبت به اعمال محدودیت های اجباری برای فعالان دریایی و بندری تجدید نظر صورت بگیرد.

کیم تاک لیم، دبیرکل آیمو در سخنرانی ویدئو کنفرانس خود، ضرورت تعریف فعالان دریایی و بندری و صنعت لجستیک و گروه بندی آنها برای فعالیت در جریان اعمال محدودیت های سفر را ضروری دانست و گفت:« ما باید اطمینان حاصل کنیم که کشتی ها به موقع به بنادر می رسند و کالاهای آنها در زمان مناسب تخلیه و یا بارگیری می شود. بنابراین، نباید هیچ محدودیتی برای صنعت حمل ونقل جهانی در نظر گرفته شود.»

کیم تاک لیم از همه کشورها، به ویژه کشورهایی که دارای بندر هستند خواسته تا محدودیت ها برای فعالیت فعالان حوزه دریایی و بندری و همچنین حمل ونقل و لجستیک برداشته شود. چرا که ایجاد محدودیت در این مسیر می تواند تامین کالاهای اساسی و ضروری را با مشکل مواجه سازد.

وی خطاب به رئیس سازمان ملل گفت: به ویژه باید اختلال و محدودیت در سفر افرادی که در حوزه لجستیک جهانی، تامین مواد غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی برداشته شود تا مشکل جدیدی در سر راه مبارزه با ویروس کرونا پیش نیاید.

کیم تاک لیم ادامه داد: از زمان همه گیر شدن این ویروس، محدودیت هایی برای تردد کشتی ها و یا فعالان حوزه دریایی و بندری از سوی دولت ها ایجاد شده است. این موضوع می تواند تامین کالاهای اساسی را با مشکل مواجه سازد و در فعالیت کشتی هایی که کالاهای اساسی را حمل می کنند تاخیر به وجود بیاورد. اگرچه تجارت دریایی همچنان دارد به فعالیت خود ادامه می دهد، اما ادامه این روند می تواند مشکلات و چالش های جدیدی را ایجاد کند.

آقای لیم بر اهمیت رفاه پرسنل دریایی و به ویژه دریانوردان و اهمیت تغییرات خدمه برای حمایت از زنجیره تأمین جهانی تأکید کرد.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.