با حضور اعضا و دبیرکل انجمن کشتیرانی؛ جلسه کمیته مشورتی گمرکی، ترانزیت و فورواردری برگزار شد

 

جلسه کمیته مشورتی گمرکی، ترانزیت و فورواردری با حضور رئیس کمیته، اعضا و دبیرکل انجمن در سالن اجتماعات انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار شد.

شهریار کیهانی، رئیس کمیته تزانزیت در گفت وگو با پایگاه خبری سی نیوز در خصوص برگزاری این جلسه اظهار کرد:«در این جلسه به پیشنهاد آقای پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی، گزارش حضور در کنوانسیون جهانی ایرو (IRU) ارائه شد. در این کنگره جهانی، 1200 متخصص حمل ونقل از 75 کشور جهان  گرد هم آمده بودند تا آخرین دستاوردهای این صنعت را مورد بررسی قرار بدهند.»

رئیس کمیته مشورتی گمرکی، ترانزیت و فورواردری انجمن کشتیرانی در ادامه افزود:« عمان، میزبان این دوره با تحولاتی که در صنعت حمل ونقل، به ویژه در حوزه دریایی و بندری ایجاد کرده بود، قصد داشت تا خود را به عنوان یک هاب منطقه ای در کنار رقبایی همچون امارات متحده عربی مطرح کند و مزیت های رقابتی مناسبی را برای این امر در نظر گرفته بود.»

کیهانی ضمن اشاره به پنل های مختلف تخصصی و ارائه نرم افزارهای خاص برای برگزاری ویژه این کنگره گفت:« شعار امسال، «نوآوری و آینده حمل ونقل» بود. در این کنگره موارد مختلفی همچون تغییر الگوی کسب وکار، ایجاد تفکر تهدید به فرصت، ارتقای نوآوری و فناوری، مسئولیت خطیر داشتن اطلاعات، مدیریت تجزیه و تحلیل داده ها، افزایش رقابت و توسعه زیرساخت ها در حمل ونقل چندوجهی و نیروی کار آینده در این صنعت مهم از جمله مباحث اصلی 5 پنل تخصصی بود.»

وی در خصوص مباحث پیش آمده در تعاملات میان ایران و عمان نیز خاطرنشان کرد:« در این کنگره، تنها مباحث تخصصی و علمی مطرح شد و هیچ کدام از شرکت کنندگان با تفکر سیاسی و حاشیه های آن، موضوعی را مطرح نکرد. در خصوص تعاملات میان ایران و عمان نیز شاید مواردی وجود داشته باشد، اما تقریبا در تمام گفت وگوهایمان با مسئولان عمان و همچنین اعضای دیگر کشورهای شرکت کننده، امیدوار بودند که این موضوعات به زودی حل وفصل شود. چرا که همه آنها مشتاق همکاری و تعامل با ایران بودند و به صراحت نیز از حقانیت ایران دفاع کردند.»

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.