با حضور اعضای کمیته و شرکت های عضو انجمن؛ جلسه کمیته تخصصی-مشورتی کانتینری انجمن کشتیرانی برگزار شد

 

نخستین جلسه کمیته تخصصی-مشورتی کانتینری انجمن کشتیرانی در نیم سال دوم در سالن اجتماعات انجمن برگزار شد.

لیدا حفاری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سی نیوز در خصوص این جلسه اظهار کرد:« دستور جلسه امروز در مورد حق توقف ها و وضعیت و روند تجارت دریایی کشور بود. با توجه به موضوع تحریم ها این تجارت نسبت به گذشته اندکی متفاوت شده و مسائل خاص خود را به همراه داشته است.»

رئیس کمیته تخصصی-مشورتی کانتینری انجمن درباره مشکلات مرتبط با تحریم های کنونی گفت:« اولین تبعات این رویداد، خروج لاینرها از ایران بود که باعث شد سرویس هایشان به بنادر کشور قطع شود. به هیمن دلیل، در این جلسه از شرکت های «NVO» خواستیم تا با هماهنگی و هم اندیشی بتوانیم خدمات گذشته را به شکل بهتری ارائه بدهیم. به هر حال، فعالیت این شرکت ها نسبت به گذشته نیز افزایش یافته و لازم است تا همکاری های بیشتری نسبت به قبل صورت بگیرد. به همین منظور، گفت وگوها حول محور حق توقف ها و ارزش کانتینرها در جلسه مطرح شد و به نتایج مثبتی دست یافتیم و امیدواریم در آینده نیز به نتیجه کامل برسیم.»

حفاری افزایش قیمت ارز در ماه های اخیر را یکی از مشکلات مهم صنعت کشتیرانی دانست و خاطرنشان کرد:« متاسفانه به خاطر افزایش قیمت ارز که ناشی از آغاز تحریم ها بود، تمام مسائل مرتبط با صنعت حمل ونقل دریایی دستخوش اتفاقات نگران کننده شده است. از کرایه حمل گرفته که به صورت ریالی و هم ارزی است تا حق توقف و ارزش کانتینرها دچار مشکلات متعدد شده ایم. به عنوان مثال کانتینری که در گذشته برای یک فقره چک 10 تا 20 میلیون تومانی اخذ می کردیم و می توانستیم ارزش کانتینر را بپردازیم، در حال حاضر این مقدار ارزش کانتینر را با نرخ جدید ارائه می دهند. به همین دلیل، مشکلات عدیده ای در این زمینه به وجود آمده که عمده و ریشه آنها هم به مسائل تحریم های ظالمانه علیه کشور باز می گردد. به هر حال، امیدواریم با همکاری و هم اندیشی شرکت ها، بتوانیم راهکار های مناسب برای برون رفت از این مشکلات را تا حد امکان به دست آورده و بکار بگیریم.»

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.