پس از انفجار بیروت اتفاق افتاد | بازجویی از صاحب کشتی حامل نیترات آمونیوم

کشتی روسوس

در پی انفجار  انبار حاوی نیترات آمونیوم در بندر بیروت، «ایگور گرچوشکین»  تاجر و سرمایه‌دار روس به عنوان مالک کشتی روسوس توسط پلیس قبرس بازجویی شد.

به گزارش سی‌نیوز به نقل از پایگاه خبری کانتینر نیوز،  کشتی روسوس در سال ۲۰۱۴ مقدار ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم را در بندر بیروت تخلیه کرده است. چند روز پیش این مواد که در انباری در بیروت ذخیره شده بود منفجر شد و در پی این حادثه ۱۳۷ نفر کشته و  هزاران تن نیز زخمی شدند.

براساس گزارشات رسانه‌ای وقتی مسئولان بندر بیروت در سال ۲۰۱۴ کشتی را توقیف می‌کنند و اجازه خروج به کشتی نمی‌دهند، گرچوشکین کشتی و خدمه را در بیروت رها می‌کند و هزینه‌های آن را هم نمی‌پردازد. این تاجر روسی در حال حاضر در قبرس زندگی می‌کند و با زنی ازدواج کرده که تابعیت قبرس را دارد.

پلیس قبرس اعلام کرده است درخواستی از مقامات لبنان دریافت کرده بود که در صورت یافتن گرچوشکین او را برای پاسخگویی به برخی سوالات راجع به کشتی و بارش فرا خوانند. رئیس پلیس قبرس تایید کرده است که از ایگور گرچوشکین سوالاتی پرسیده شده و جزئیات آن در اختیار مقامات لبنانی قرار گرفته است.

انفجار بندر بیروت خشم عمومی مردم لبنان را برانگیخته است و منجر به اعتراضات خیابانی گسترده‌ای علیه فساد و ناکارآمدی دولت لبنان شده است.  این اعتراضات با برخورد پلیس ضد شورش و پرتاب گاز اشک‌آور سرکوب شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.