شرکت خدمات بندری DP World امارات با افت شدیدسود به دلیل اختلالات دریای سرخ روبرو شده است

سی نیوز-سرویس بین الملل-شرکت DP World، اپراتور بندری مستقر در دبی،  گزارش داد که سود نیمه اول سال 2024 این شرکت با کاهش چشمگیر 60 درصدی به 265 میلیون دلار رسیده است. این کاهش سود به دلیل حملات مداوم حوثی‌های یمن مرتبط با جنگ رژیم صهیونیستی اسرائیل و مردم بی دفاع غزه است که بر حمل و نقل از طریق دریای سرخ تأثیر گذاشته است.

امارات، به عنوان یکی از شرکای اصلی اسرائیل در منطقه، به دلیل روابط اقتصادی و تجاری نزدیک با این رژیم همیشه مورد انتقاد شدید محور مقاومت بوده است . امروز همکاری‌های امارات با رژیم صهیونیستی، برای این کشور به عنوان یک بحران‌ منطقه‌ای و اقتصادی تبدیل شده است، چرا که این همکاری‌ها باعث افزایش تنش‌ها و فشارها بر روی این کشور شده و به آسیب‌پذیری اقتصادی و تجاری آن دامن زده است.

سید سلطان احمد بن سلیمان، رئیس و مدیر عامل DP World، در بیانیه‌ای تأیید کرد که اختلالات در دریای سرخ بر درآمدهای این شرکت تأثیر گذاشته و افزود: «سال 2024 با وضعیت جغرافیایی نامساعد و اختلالات در زنجیره تأمین جهانی همراه بوده است.»

حملات حوثی‌ها از نوامبر گذشته به کریدور دریای سرخ متمرکز شده و به اختلال در جابجایی سالانه 1 تریلیون دلار کالا منجر شده است.

برای جلوگیری از اختلالات در دریای سرخ، برخی کشتی‌ها مسیر خود را به دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی تغییر داده‌اند، که این تغییر مسیر بر حمل و نقل از طریق بندر جبل‌علی در دبی، که مقر DP World و بزرگ‌ترین بندر دست‌ساز جهان است، تأثیر گذاشته است.

DP World پیش‌تر نیز با چالش‌هایی در دوران پاندمی کرونا روبه‌رو بود، اما حملات حوثی‌ها به مشکلات این شرکت افزوده است.

منبع:https://www.bizzbuzz.news

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.