ساخت تجهیزات استراتژیک بندری برای اولین بار در ایران

به گزارش سی نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت گنتری کرین به عنوان یکی تجهیزات استراتژیک بندر در داخل کشور خبر داد و گفت: امسال سازمان بنادر ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

علی‌اکبر صفایی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر آخرین وضعیت مذاکره با هندی ها برای امضای قرارداد سرمایه‌گذاری بلندمدت در بندر چابهار ، اظهار کرد: کار انجام و دعوتنامه برای حضور وزیر کشتیرانی هند در روز 7 اسفند ارسال شده است. سفیر هند در ایران برای این موضوع کاملا جدی و پای کار است.

وی ادامه داد: البته این احتمال وجود دارد که قرارداد با هندی در سطح پایین تر از وزرا امضا شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در این خصوص که قرار است هندی ها چه نوع تجهیزاتی را به بندر چابهار بیاورند با توجه به گلایه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نبود تجهیزات مناسب تخلیه و بارگیری، افزود: در قرارداد با هندی ها، گنتری کرین (جرثقیل دروازه ای) وارد کشور می شود، ضمن اینکه در داخل نیز ساخت این نوع تجهیزاتی استراتژیک بندری در حال نهایی شدن با سازندگان ایرانی است.در دولت سیزدهم بالغ بر 120 هزار میلیارد در تامین تجهیزات سرمایه گذاری شده که با این اقدام ظرفیت بنادر کشور از 270 به 290 میلیون تن افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسش سوم تسنیم در خصوص درآمدهای این سازمان طی 10 ماه اخیر، گفت: بر اساس بودجه ای که به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده پیش بینی درآمد 20 هزار میلیارد تومانی را برای سازمان بنادر و دریانوردی داشتیم. از این درآمد 70 درصد صرف تامین زیرساخت ها می شود و 30 درصد نیز هزینه‌ای جاری است.

صفایی همچنین درباره دلیل آسفالت شدن ریل ساخته شده در بندر خرمشهر، اضافه کرد: دز بندر خرمشهر حدود یک کیلومتر ریل وجود دارد، خط ریلی قدیمی زیر آسفالت رفته و البته ریل جدید در حال بهره‌برداری است.

وی درباره. کاهش تراز آب دریای خزر گفت: با توجه به تغییر اقلیم دنیا، کاهش تراز داشته ایم و باعث افزایش لایروبی شده است. گفته می شود بخشی از کاهش تراز آب به دلیل کاهش دبی آب ولگارود بوده است. جلساتی با روس‌ها داشته ایم که گفته شد پوتین رییس جمهوری دستور لایروبی ولگا را صادر کرده است که الان شرکت های ایرانی در حال این کار هستند. این اقدام در دبی آب تاثیرکذار است و امیدواریم با افزایش‌ بارش‌ها، کاهش تراز آب دریایی خرز کمتر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.