۶۵۰۰ میلیارد تومان پروژه بندری و دریایی آماده افتتاح شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرا ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه بندری و دریایی در دولت سیزدهم، گفت: تا سال ۱۴۰۴ وضعیت سلامت کالای اساسی را تضمین می کنیم.

به گزارش سی نیوز، علی‌اکبر صفایی در نشست خبری با اشاره به اهمیت سند توسعه دریامحور، اظهار کرد: این سند می تواند همه ذی نفعان حوزه دریا را همگرا کند، این در حالی است در بحث همگرایی ارگان های دریایی همیشه مشکل داشته ایم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه با حضور همه دست‌اندرکاران بخش دریا پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور، افزود: نظر همه صاحبنظران اخذ شده، ضمن اینکه مطالعات تطبیقی و طرح جامع توسعه دریامحور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در بحث اجرایی شدن سند توسعه دریامحور به‌زودی هیئت وزیران تصمیم‌گیری می‌کند، ادامه داد: نرم‌افزار جامع بندر به تبع سند مذکور ایجاد می شود که در قالب آن خدمات بندری به صورت غیرحضوری از سال آینده ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم 105 پروژه بندری و دریایی به ارزش 12 هزار میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: در حوزه تجهیزات بندر و دریایی 53 پروژه به اعتبار 115 میلیون یورو و 2549 میلیارد ریال شامل یدک کش، بویه گذار، ماشین آلات آتشنشانی و… با پیشرفت فیزیک متوسط 54 درصد در دست اجراست. امسال 291 پروژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی با ارزش 52 هزار میلیارد تومان نیز در حال اجراست. از این اعتبار حدود 8300 میلیارد تومان تامین شده است.

وی با اشاره به افتتاح 18 پروژه در دولت سیزدهم با اعتبار 4060 میلیارد ریال افتتاح شده است، اضافه کرد:تا پایان دولت سیزدهم تمام کالای اساسی در سیلوها، مخازن و… ذخیره سازی می شود و وضعیت سلامت کالای اساسی را تضمین می کنیم. در دهه فجر امسال آمادگی افتتاح 43 پروژه به ارزش 65 هزار و 660 میلیارد ریال را داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده شدن بندر بوموسی و بندر سیریک برای افتتاح در دهه فجر خبر داد.

صفایی با بیان اینکه اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی معارض دولتی ندارد، اظهار کرد: پایانه‌ حمل و نقل در این اراضی ایجاد شده و در آنجا حضور دارد. یک بخش لوله گاز متعلق به شرکت ملی گاز است که برای جابجایی آن توافق کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت فرآورده های نفتی تولید اقلیم کردستان به بندر امام خمینی (ره) متوقف نشده است. طی 10 ماه امسال حدود 2.5 میلیون تن فرآورده های نفتی اقلیم از بندر امام ترانزیت شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.