بانک مسکن به فعالان حمل و نقل تسهیلات ارزی پرداخت می‌کند

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل جهت توسعه این حوزه و خرید هواپیما، گفت: تکالیف قانونی داریم در نهضت ملی مسکن اهداف دولت را محقق کنیم.

سیدعباس حسینی در مراسم امضای قرارداد سپرده گذاری 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با هدف حمایت از طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: بانک مسکن تاکنون تامین مالی 320 هزار واحد نهضت ملی مسکن را انجام داده و تا امروز 75 تا 85 هزار میلیارد تومان را برای این طرح پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه حدود 130 هزار میلیارد تومان را در تعهد داریم افزود: ما تکالیف قانونی داریم که در نهضت ملی مسکن اهداف دولت را محقق کنیم و در این مسیر پیشرو هستیم.

وی با بیان اینکه فقط برای حمایت از نهضت ملی مسکن اینجا آمده‌ایم در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به کاهش 5 درصدی نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از 23 به 18 درصد، آیا قرار است نرخ سود مذکور با سپرده گذاری صندوق توسعه ملی بازهم کاهش یابد، گفت: سود حاصل از این سپرده گذاری و پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل به منابع تبدیل شده و به ترتیب سیاستهای دولت در طرح های حمایتی مصرف خواهد شد.

مدیرعامل بانک مسکن با یادآوری اینکه این کار در هماهنگی کامل با بانک مرکزی انجام خواهد شد در خصوص پرداخت تسهیلات برای واردات هواپیما، گفت: هنوز در ابتدای کار هستیم و پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره درباره نرخ سود و جزییات پرداخت تسهیلات به فعالان حمل و نقل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.