افتتاح ۳ طرح ملی دریایی و بندری در سفر رئیس جمهوری به هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بهره‌برداری بنادر چندمنظوره سیریک، ابوموسی و ۵ اسکله شناور به عنوان سه طرح ملی دریایی و بندری در سفر رییس خبر داد.

حسین عباس‌نژاد با یادآوری این‌که بندر چندمنظوره سیریک در شرق استان دارای 51.5 هکتار پسکرانه، 34 هکتار مساحت حوضچه با سه‌هزار و 275 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده‌ است، اظهار کرد: بندر سیریک به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر پس از بندر شهید رجایی مزیت‌هایی از جمله ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک، رونق اقتصادی شهرهای ساحلی، توسعه فعالیت‌های دریا پایه و پیشران حوزه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: بندر چندمنظوره بوموسی به ارزش سه‌هزار و 210 میلیارد ریال شامل ساختمان مرجع دریایی، کریدور مسافری، اسکله‌ها و دیوار پیرامونی است، ادامه داد: ین طرح مردم‌محور با رویکرد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک و رونق بخشی به اقتصاد و معیشت ساحل‌نشینان دارای 17 هکتار وسعت و 6,5 متر آبخور است که می‌تواند پذیرای شناورهای هفت هزار تنی باشد.

وی افزود: بندر ابوموسی به‌عنوان یک طرح پیشران در حوزه اقتصادی است که قابلیت پشتیبانی حمل بار و مسافر دارد و می‌تواند در آینده مبدا صادرات محموله‌های شیلاتی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس باشد.ساختمان مرجع دریایی این بندر نیز به ارتفاع 25 متر در چهار طبقه آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص سومین طرح آماده بهره‌برداری به پنج اسکله شناور شامل سه اسکله بنادر کنک، مقام و بندرلنگه (غرب هرمزگان) و 2 اسکله نیز در مناطق گردشگری جزیره قشم اشاره کرد و گفت: ساماندهی فعالیت‌های گردشگری و دریایی، رونق معیشت مردم، ارتقا ایمنی و جذب گردشگر از مزیت‌های بهره‌برداری این اسکله‌هاست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.