رونمایی از محصول جدید دانش بنیان تشخیص کد کانتینر

محصول جدید دانش بنیان فناورانه در زمینه کنترل تردد هوشمند با استفاده از فناوری پردازش در پارک علم و فنآوری قزوین رونمایی شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری برنا؛ در مراسمی با حضور جعفر احمدی رئیس پارک علم و فنآوری قزوین از محصول جدید دانش بنیان فناورانه در زمینه «سامانه کنترل تردد هوشمند» با استفاده از فناوری پردازش رونمایی شد.

این محصول که تولید شرکت هوش داده مهتاب از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین است با استفاده از فناوری پردازش تصویر می‌تواند جهت سهولت و نظارت تردد خودروها استفاده شود.

این محصول شامل چند هسته پردازشی پلاک خوانی، تشخیص کد کانتینر و هسته تشخیص خودرو را شامل می شود.

در هسته پلاک خوانی این محصول می‌توان پلاک های خودروها را شناسایی و عدد پلاک را استخراج کرد همچنین این هسته قادر به پلاک خوانی پلاک های استاندارد ایران، پلاک موتور، پلاک های منطقه آزاد و پلاک های کشورهای عراق و افغانستان و همچنین پلاک های لاتین که تقریباً شامل بیش از ۹۰درصد از کشورها می شود.

علاوه بر این در هسته تشخیص کد کانتینر این محصول قابلیت خواندن کدهای درج شده بر روی کانتینرها و شناسایی آن ها است و در حال حاضر این محصول در گمرک ها و بنادر کشتی رانی جهت کنترل تردد و ورود و خروج کانتینر ها استفاده می شود.

همچنین در هسته تشخیص خودرو این محصول علاوه بر تشخیص و دنبال کردن خودروها رنگ و نوع خودروی عبوری را شناسایی می کندو از دیگر کاربردهای این هسته پایش تصویری ترددها و هچنین موضوعات امنیت نظیر سرقت نیز می باشد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.borna.news/fa/tiny/news-1511849

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50702

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.