بندر جدید شهرستان لنگه در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث می‌شود

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از آغاز فرآیند شناسایی مشاور به منظور مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر ۷۰۰ هکتاری جدید لنگه خبرداد و گفت: در صورت تکمیل مطالعات فنی و اقتصادی، برنامه زمان بندی اجرای آن توسط سازمان بنادر و دریانوردی اعلام می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی سالاری با اعلام آغاز روند شناسایی مشاور جهت مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه اظهار کرد: این اقدام به دنبال سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به بندرلنگه صورت گرفته است.

وی از دیگر اهداف و دلایل این اقدام مهم به افزایش تقاضای حمل و دریایی از بندرلنگه و جایگاه مهم و استراتژیک این بندر در حوزه ترانزیت کالا و همچنین به نبود امکان توسعه فیزیکی اراضی برای قرار گرفتن در مرکز شهر بندرلنگه اشاره کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: جانمایی اولیه بندر جدید لنگه در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب بندر فعلی لنگه و در زمینی به وسعت ۷۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

سالاری افزود: در راستای ایفای نقش ملی و بین‌المللی شهرستان بندرلنگه و توسعه اقتصاد دریابرد غرب هرمزگان، زمینه رقابت پذیری مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان افزایش و این مهم با جدیت دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به‌ نقش محوری منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد کشور و با توجه به اینکه اقتصاد کشور به نوعی به تجارت دریایی گره خورده است، تمامی تلاش خود را برای توسعه و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور منطقه غرب هرمزگان انجام خواهیم داد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMb4z

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46097

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.