استاندار بوشهر: از افتتاح پروژه‌های هفت میلیارددلاری تا نشست‌ مردمی در سفر رئیس جمهور به بوشهر

 استاندار بوشهر در نشست مطبوعاتی پیش از سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به این استان جزئیات سفر ۲ روزه رئیس دولت مردمی شامل دیدارها، نشست ها، افتتاح طرح های اقتصادی و عمرانی از جمله پروژه های هفت میلیارد دلاری نفت وگاز و پتروشیمی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: براساس تقویم سفرهای استانی هیات دولت ششمین استان مقصد در دور دوم سفرهای هیات دولت استان بوشهر بوده اما باتوجه به برتری استان در تحقق مصوبه‌های نخست، وصول تخصیص‌ها و منابع مصوب در سفرهای استانی و اجرای پروژه‌های مهم با جمع بندی نهاد ریاست جمهور بوشهر بعنوان سومین مقصد دومین دور سفرهای استانی دولت مشخص شده است.

وی گفت: در دور دوم سفر استانی، رئیس جمهور و ۱۵ تن از وزیران و معاونان وی در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه به استان بوشهر سفر می کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتبارات و منابع تخصیص یافته در سفرهای هیات دولت به استان‌ها تبدیل به کار و تلاش می‌شود از مجموعه مدیران، همکاران، برادران و خواهران در دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های پیمانکاری، تنکنسین‌ها، مهندسان و کارگرانی که با تلاش خود موجب تحقق مصوبه‌های دور نخست سفر استانی دولت شده اند تقدیر کرد.

محمدی زاده ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده رئیس جمهور روز پنجشنبه بعد از ورود فرودگاه بوشهر استقبال رسمی از سوی مسئولان استان در این ۲ روز سه دیدار عمومی با مردم، سه افتتاح پروژه در سه نقطه و سه جلسه کاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری جشن ازدواج آسان دهمین برنامه سفر ۲روزه رئیس جمهور به استان بوشهر است.

محمدی زاده در خصوص دیدارهای عمومی رئیس جمهور با مردم استان بوشهر گفت: نخستین دیدار عمومی عصر پنجشنبه از ساعت ۱۵.۳۰ تا ۱۷ در میدان شهید رئیعسلی دلواری با حضور مردم برگزار می‌شود.

استاندار بوشهر از مردم شهرستان‌های بوشهر و بخش‌های تابعه، دشتستان، گناوه و دلوار برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

محمدی زاده دومین دیدارعمومی رئیس جمهور را ساعت ۱۱ روز جمعه در شهر خورموج شهرستان دشتی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین آرا آیت الله رئیسی در انتخابات سیزدهم از شهرستان دشتی بوده و این شهرستان منطقه‌ای فرهنگی، دینی و مذهبی به شمار می‌رود و مردم احترام خاصی به سادات دارند و همچنین این منطقه از لحاظ محرومیت جزء محروم‌ترین شهرستان‌های استان است به همین دلیل بعنوان دومین مقصد دیدار عمومی رئیس دولت سیزدهم انتخاب شده است.

وی ضمن دعوت از مردم شهرستان های تنگستان و دیر برای شرکت در دیدار عمومی رئیس جمهور با مردم در شهرستان دشتی محل این اجتماع باشکوه را استادیوم ورزشی شهر خورموج اعلام کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اعلام رئیس جمهور در خصوص سفر به شهرستان دشتستان گفت: مراسم سوم دیدار عمومی رئیس جمهور در دشتستان بعنوان بزرگترین شهرستان استان بوشهر که بیشترین ایثارگران دوران دفاع مقدس را دارد تعیین شده اما نوع مراسمی که قرار است برگزار شود در قالب شرکت در نماز جمعه و یا بازدید از سد دالکی باشد از سوی نهاد ریاست جمهوری در دست بررسی است و تا امشب تصمیم نهایی اعلام می‌شود.

آغاز برنامه‌های افتتاحی رئیس جمهور با افتتاح ۱۲ پروژه وزارت نیرو

استاندار بوشهر اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برنامه‌های افتتاحی طرح‌های عمرانی و اقتصادی سفر رئیس جمهور با افتتاح ۱۲ پروژه وزارت نیرو از مرکز استان آغاز می‌شود.

وی گفت: از مجموع پروژه‌های افتتاحی سفر ، ۱۲ پروژه که بخشی از آنها از قبل شروع شده و با اهتمام دولت به پایان رسیده و بخشی هم در همین دولت اجرا و به افتتاح رسیده به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به وزارت نیرو است که صبح جمعه با افتتاح آب شیرین کن مپنا آغاز می‌شود.

محمدی زاده گفت: ارزش ریالی این پروژه‌هابه قیمت روز ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های وزارت نیرو در حوزه آب است اضافه کرد: موضوع آب در استان بوشهر که استانی خشک و بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز خود را از خارج استان تامین می‌کند مساله مهمی به شمار می‌رود.

محمدی زاده تاکید کرد: موضوع آب در استان بوشهر در قالب طرح مشترک سدسازی، آبخیزداری،آب شیرین کن و آب انبار سازی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۱۱ سال گذشته ۱۰۵ هزار متر مکعب آب شیرین کن در استان بوشهر اجرا و در حال تکمیل و در مدت یک سال نیز ۱۲۵هزار مترمکعب آبشیرین کن در استان اجرا شده است که ۷۰ هزار مترمکعب آن مربوط به سازمان انرژی اتمی است.

استاندار بوشهر در خصوص جیره‌بندی آب در مرکز استان گفت: امید می‌رود با بهره‌برداری از آب شیرین کن‌ ۱۷ هزار مترمکعبی نورویژه که پیش از این افتتاح شده و وارد مدار شدن آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا مساله جیره‌بندی آب در مناطقی که مشکل لوله وجود ندارد در مرکز استان برطرف ‌شود.

افتتاح هفت میلیارد دلار پروژه‌های نفت، گاز در قطب انرژی کشور

محمدی زاده اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده هفت میلیارد دلار معادل ۲۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه قطب اقتصاد و انرژی کشور ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود.

به گفته استاندار بوشهر افتتاح این شمار پروژه که عملیات اجرایی برخی از آنها طی هفت تا ۱۰ سال گذشته آغاز شده جزء بزرگترین افتتاح‌هایی است که در تاریخ ایران صورت می‌گیرد.

وی عمده پروژه‌های افتتاحی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را شامل پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، ۲ واحد پتروشیمی، مخازن نگهداری میعانات و توسعه نیروگاه برق بیدخون عنوان کرد.

بهره برداری از ۲۱۰۰ واحد مسکونی

محمدی زاده افتتاح پروژه‌های مربوط به وزارت راه و شهرسازی را از دیگر برنامه‌های مهم سفر ۲ روزه رئیس جمهور به استان بوشهر عنوان کرد و گفت: امروز این استان جزء چهار استان برتر در حوزه احداث واحدهای مسکونی کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همزمان با حضور رئیس جمهور در شهر خورموج ۲هزار و یکصد واحد مسکونی شامل یکهزار و ۷۰۰ واحد روستایی و۸۲ واحد شهری آغاز می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه در کنار این برنامه‌ها یک سری از پروژه‌ها با حضور وزیران و سایر اعضای هیات دولت در سفرهای شهرستانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد گفت: بهره‌برداری از ۴۰ واحد درمانگاهی با حضور بخش خصوصی، بیمارستان عالی شهر و کاکی از جمله این پروژه‌ها است.

وی یادآورشد: در زمان حاضر این استان یکهزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی دارد که این رقم نسبت به میانگین کشوری پائین‌تر و براساس برنامه ریزی انجام شده باید به ۲ هزار و یکصد تخت بیمارستانی افزایش یابد.

محمدی زاده ادامه داد: تلاش می‌شود تا پایان دولت سیزدهم ۵۰۰ تخت جدید به شمار تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شود.

وی یادآور شد: افزون بر این در حوزه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌های افتتاح پروژه در استان پیش بینی شده است.

برگزاری نشست‌های تخصصی

استاندار بوشهر برگزاری نشست با فعالان اقتصادی و انعقاد چندین تفاهم نامه مهم بعد از ظهر پنجشنبه را از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به این استان عنوان کرد و گفت: جلسه نخست نشست با فعالان اقتصادی در تهران با هدف تعریف سرمایه‌گذاری‌های جدید بخش خصوصی، خصولتی و دولتی در استان برگزار و تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط شرکت‌هایی که باید تفاهم‌نامه سرمایه ‌گذاری در استان امضا کنند مشخص و تفاهم‌نامه‌هایی که به مبلغ چند ۱۰ میلیارد تومان است نوشته شده و در این سفر با حضور رئیس جمهور به امضا می‌رسد.

محمدی زاده گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که بخش خصوصی وارد اقتصاد شود و به این صورت منابع این بخش در حوزه تولید و اشتغال به کار گرفته شود.

استاندار بوشهر برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و تصویب تمام مصوبه‌های اقتصادی، عمرانی و منابعی که بانک‌ها باید سرمایه گذاری کنند را از جمله دیگر نشست‌های مهم رئیس جمهور در استان عنوان کرد و افزود: شورای برنامه ریزی دستگاه قانونی است که در خصوص توسعه استان تصمیم گیری می‌کند و تصمیم‌های آن نافذ و قانونی است.

وی دیدار با فعالان اجتماعی، فرهنگی و اعضای ستادهای انتخاباتی را از دیگر جلسه‌های کاری رئیس جمهور در استان بوشهر معرفی کرد و گفت: این نشست با حضور ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر برگزار و ۱۰ نفر نیز مطالبه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان می‌کنند.

برگزاری جشن ازدواج ۳۰۰ زوج جوان

وی ادامه داد: برگزاری جشن ازدواج آسان ۳۰۰ زوج جوان به میزبانی سپاه امام صادق (ع) پنجشنبه شب در حسینیه ثارالله از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است.

محمدی زاده گفت: ارزش جهیزیه تامین شده برای هر زوج ۷۰ میلیون تومان است.

وی بیان کرد: برگزاری جشن ازدواج بعنوان برنامه‌ای جدید و در راستای توجه دولت به جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان برگزار می‌‍ شود.

استاندار بوشهر گفت: همچنین در پاسخ به یاوه‌گویی‌های ابرقدرت‌ها و آمریکائی‌ها همزمان با حضور رئیس جمهور در این استان ناو رزمی شهید قاسم سلیمانی که با دست توانای جوانان این آب و خاک در شرکت کشتی سازی شهید محلاتی استان بوشهر ساخته شده است به آب انداخته خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به رقم مناسب ریالی مصوب برای اجرای پروژه‌های فرهنگی گفت: تعدادی از مجتمع‌های فرهنگی استان که ۱۰ سال پیش شروع و رها شده بود از جمله مجتمع های فرهنگی دلوار، عسلویه، شبانکاره، و سعدآباد در دستور کار قرار می گیرند.

وی پرداختن به مجمتع سینمایی بوشهر با حضور بخش خصوصی را از دیگر اولویت‌های استان عنوان کرد.

عضویت استان بوشهر در شورای توسعه و امنیت پایدار مرزهای شرقی و غربی

محمدی زاده با بیان اینکه شورای توسعه و امنیت پایدار مرزهای شرقی و غربی با عضویت ۹ استان کشور برپا می‌شود گفت: استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان ، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و خوزستان عضور این شورا هستند که از یک سری امتیازها در حوزه سرمایه گذاری، تامین امنیت، فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی برخوردار می‌شوند.

وی اظهار کرد: با عضویت در شورای توسعه و امنیت پایدار مرزهای شرقی و غربی نرخ سود تسهیلات بانکی نصف مصوبه شورای پول و اعتبار کشور می‌شود همچنین اعتبارات عمرانی مناطق غیر برخودار به صورت ۱۰۰ درصد به این استان‌ها تخصیص داده شده و دادن یک سری مجوزها به استاندار از جمله مزایای عضویت در این شورا است.

وی در خصوص منطقه آزاد بوشهر گفت: این منطقه در ۲۶ هزار هکتار وسعت بعنوان یکی از فرصتهای سرمایه گذاری در استان بوشهر به شمار می‌رود.

استاندار بوشهر ادامه داد: اساسنامه منطقه آزاد بوشهر به تائید رسیده و در زمان حاضر شرکت مشاوره ای برای مطالعه طرح انتخاب و در حال قطعه بندی و پلاک بندی است.

اجازه نمی دهیم وحدت استان خدشه دار شود

محمدی زاده با بیان اینکه استان بوشهر از وحدت بی نظیری برخوردار است گفت: همه مسئولان استان به دنبال کار مردم هستند و به کسی اجازه نمی دهیم با انجام کار حاشیه‌ای این همدلی، وحدت و دلسوزی موجود در استان را برهم بزند.

استاندار بوشهر افزود: اگر امروز کسی می خواهد به انقلاب خدمت کند باید جبهه و خاکریز انقلاب را بزرگ کرد به همین دلیل اقدامات حذفی در این مسیر استقبال نمی شود.

وی گفت: همه در کشور ، مردم بوشهر و اخلاق، رفتار و امانتداری بوشهری‌ها را قبول دارند و باید به کمک هم برای پیشرفت این استان کارهای بزرگی انجام داد.

 

بازنشر و تنظیم: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjLRTg

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44567

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.