امیر دریادار حسینی بای به هم‌رزمان شهیدش پیوست

امیر دریادار سید عیسی حسینی بای از تکاوران ارتش و یكی از پیشكسوتان دوران دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش درگذشت.

به گزارش سی نیوز به نقل از مرین‌پرس، امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش نوشت:«ساحل کارون آن روزها شاهد اشک و عهد کلاه سبزها برای در آغوش کشیدن دوباره پاره تن ایران عزیزمان بود و امروز پر کشیدن یکی دیگر از کلاه سبزهای خرمشهر را می‌بیند.

خونین شهر عزیز باید از اسارت دژخیمان آزاد می شد؛ اهریمنان زمان باید خاک پاک آن را ترک کردند و این همت بلند کلاه سبزها را طلب می کرد، باران سرب و نخل های سرکش گواهی می‌دهند که تکاوران ارتش کوچه به کوچه جنگیدند تا دیگر خرمشهر را خون به دل نبینیم. دلیرانی چون او نه تنها برای سر آغاز و سرانجام دفاع بلکه برای همیشه تاریخ الگو و افتخاری برای سربازان سرافراز اسلام و ایران خواهند ماند. بقاء مختص ذات احدیت است و ما بندگان، تسلیم خدا و اراده الهی و راضی به رضای او هستیم، مرگ حق است و پذیرش این حق هر چند سخت و ناگوار ولی نشان ایمان به خدای مهربان است.

مسعود فروزنده، پژوهشگر تاریخ، نیز در این باره نوشت: «سرباز فداکار وطن، دریادار حسینی بای آسمانی شد. روحش شاد. پیش و در طول جنگ، بارها در دفاع از وطن مجروح شد. پس از جنگ به رغم محنت‌ها سکوت پیشه کرد. در یک جمله اگر او و یارانش نبودند خرمشهر پیش از جنگ سقوط کرده بود. یادش گرامی روحش شاد. همیشه می‌گفت: وطن سرفراز باد».

از درگاه ایزد منان مسئلت می نماییم که روح بلند و پاک آن مرحوم را در جوار پیامبر بزرگ اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مورد مغفرت خویش قرار دهد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://marinepress.ir/plus/40304/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43746

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.