افزایش 321 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر سیریک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بیش از ۸۱ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن‌ماه در بندر سیریک تخلیه و بارگیری شده که این میزان جابجایی افزایش ۳۲۱ درصدی را به دنبال داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی، اظهارکرد: از ابتدای امسال تا نیمه بهمن‌ماه ۸۱ هزار و ۶۸ تن کالا شامل میوه و تره بار و انواع حبوبات در بندر سیریک تخلیه و بارگیری شده است.

وی میزان کاپوتاژ کالای غیرنفتی طی این مدت از بندر سیریک را ۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: عمده کالاهای کاپوتاژ شده به جزایر استان شن و ماسه بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۶۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

محمدحسینی تختی در ادامه با اشاره به نقش مهم و استراتژیک بنادر کوچک در راهبرد توسعه اقتصاد دریامحور و پیشبرد اهداف کلان سازمانی بیان کرد: توسعه بنادر کوچک به صورت هدف‌مند و با سرعت در حال انجام است.

به گفته وی؛ بندرگاه چند منظوره سیریک بعنوان یکی از بنادر مهم شرق هرمزگان و سواحل مکران تکمیل شده و عملیات بهبود جاده دسترسی متناسب با حجم عملیات تخلیه و بارگیری درحال انجام است.

مدیر بندر شهید باهنر اضافه کرد: آنچه مسلم است بنادر شرق از ظرفیت های بالایی برخوردار بوده که توسعه این بنادر می تواند در ایجاد اشتغال مولد افزایش راندمان اقتصادی منطقه و عدم تکیه اقتصاد مردمی به کالاهای نفتی نقش بسزایی ایفا نماید.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/61694

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43735

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.