انگلیس برای محافظت از زیرساخت های زیر دریا، کشتی های ویژه می‌خرد

به دنبال نشت در خط لوله گاز نورد استریم، وزیر دفاع انگلیس از تلاش برای محافظت از زیرساخت های زیر آب این کشور از طریق مجهز شدن به کشتی های ویژه خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، بن والاس وزیر دفاع انگلیس پس از نشت در خطوط لوله گاز نورد استریم در کنفرانس حزب محافظه کار در بیرمنگام گفت که لندن دو کشتی تخصصی برای حفاظت از زیرساخت های زیر آب مانند کابل ها و خطوط لوله خریداری خواهد کرد.

والاس اگرچه در سخنرانی خود در مورد آسیب راز آلود وارد شده به خطوط لوله صحبت کرد، اما تصریح کرد که تهدید زیرساخت های انگلیس از طرف روسیه وجود دارد.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه افزود: “این باید به همه ما یادآوری کند که اقتصاد و زیرساخت ما در برابر چنین حملات هیبریدی چقدر شکننده است، اینترنت و انرژی ما به شدت به خطوط لوله و کابل ها وابسته هستند، روسیه توانایی خود را برای هدف قرار دادن چنین زیرساخت هایی پنهان نمی کند.”

به گفته والاس، “بنابراین به همین دلیل می‌توانم اعلام کنم که اخیراً متعهد به ساخت دو کشتی تخصصی با قابلیت ایمن نگه داشتن کابل‌ها و خطوط لوله شده‌ایم».

به نوشته رویترز، کشورهای اروپایی می گویند خطوط لوله نورد استریم به دلیل خرابکاری آسیب دیده است، اما مسکو را مقصر نمی دانند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اما کشورهای غربی را مقصر دانسته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.