سواحل مکران در مسیر پیشرفت/ ۱۴۰۰ نفر در پروژه‌های عمرانی بندری چابهار مشغول کار هستند

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۰۰ نفر در پروژه‌های عمرانی بندری چابهار مشغول کارند که عمدتاً از بومیان منطقه هستند.

به گزارش سی نیوز به نقل از تسنیم بهروز آقایی درسواحل مکران اظهار داشت: پروژه‌های عظیم دریایی و بندری برای چابهار تعریف شده و بندر چابهار را به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کرده است؛ درحال حاضر احداث کریدور کمربندی با اعتبار 1000 میلیارد تومان، احداث دیوار حفاظت ساحلی با اعتبار 135 میلیارد تومان و احداث سیلوهای غله به ارزش 600 میلیارد تومان مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بندر چابهار است.

وی با بیان اینکه مجموع اشتغال‌زایی در فقط پروژه‌های عمرانی بزرگ و کوچک چابهار چیزی بیش‌از 1400 نفر است که عمدتا بومیان منطقه هستند، افزود: درحال حاضر چیزی بیش‌از 10 درصد کالای اساسی کشور به بندر چابهار وارد می‌شود؛ سال گذشته به‌خاطر ورود کالای اساسی فقط 200 هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که خود منشا اشتغال‌ آفرینی زیادی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی‌های چابهار در شاخص‌های توسعه‌ای نظیر آبرسانی، شاخص‌های بهداشتی و …، بندر چابهار هیچ‌گاه خود را سربار شهر نکرده است و سعی کرده باری هم از روی دوش شهر بردارد.

آقایی افزود: درحال حاضر آب‌شیرین کن بندر با ظرفیت بیش‌از 4 هزار مترمکعب علاوه بر آنکه نیاز آبی کشتی‌ها، لنج‌ها و بندر را تامین می‌کند آماده است به به هر قدر نیاز به شهر و مردم شهر و تانکرهای آبرسان شهر آبرسانی کند. درپنج سال اخیر بیش‌ از 13 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر انجام شده که 70 میلیون دلار آن فقط در سه سال گذشته انجام شده و مجموعا 24 میلیون دلار هم توسط با ورود 6 جرثقیل هندی انجام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.