با شروع موج دوم کرونا صورت گرفت؛ کندی عملیات صادرات و واردات در بنادر چین

شروع موج دوم شیوع کرونا در شرق چین باعث شده تا فعالیت های وارداتی و صادراتی این کشور دچار تاخیر و کندی شود. این موضوع علاوه بر کندی فعالیت شرکت های وارداتی و صادراتی، بنادر شرقی به ویژه بندر تیانجین را نیز درگیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبرگزاری سی نیوز و به نقل از رویترز، واردات محصولات غذایی به ویژه واردات گوشت از بندر تیانجین صورت می گیرد. اما شیوع دوباره ویروس کرونا در چین باعث شده تا دستورالعمل های جدیدی برای واردکنندگان محصولات خوراکی در نظر گرفته شود و کنترل از هنگام ورود کالاها در بنادر تشدید شده است. همین مسئله به کندی فعالیت ها در بنادر و ترخیص کالاها منجر شده و نارضایتی واردکنندگان را در پی داشته است.

مسئولان بندری شانگهای نیز اعلام کرده اند که نظارت بر واردات محصولات دامی، دریایی،  خوراکی، میوه و سبزیجات را از این هفته تشدید خواهند کرد. بخشی از این نظارت شامل فرایند واردات از بندر شانگهای می شود. البته هنوز مشخص نشده که آیا روی محصولات وارداتی آزمایشات ویژه تشخیص ویروس کرونا انجام خواهد شد یا نه.

چین یکی از بزرگ ترین واردکنندگان گوشت دنیا است. عمده گوشت مورد نیاز چین از کشورهای آمریکا و برزیل وارد می شود. اما شیوع و مشاهده بیماران کرونایی در آمریکا و برزیل، به ویژه آنهایی که در مزارع و صنعت غذایی این کشورها مشغول فعالیت هستند باعث شده تا چین نسبت به واردات مواد غذایی از این دو کشور حساسیت بیشتری نشان بدهد.

گریس گائو، مدیر واردکننده محصولات غذایی اظهار کرده که مسئولان معمولا آزمایش های ایمنی و سلامت غذایی را به صورت تصادفی روی 10 درصد از کالاهای وارداتی، از جمله محصولات گوشتی منجمد انجام می دهند. به همین دلیل، فرایند واردات و ترخیص کالاها در بندر تیانجین با کندی بیشتری روبرو شده است. واردکنندگان محصولات دامی نیز از این اتفاق چندان راضی نیستند و توقف کالاها در بنادر چین را یک ضربه اقتصادی به فعالیت هایشان می بینند.

اما بخش واردات در بنادر چین دچار کندی نشده و این داستان در حوزه صادرات نیز تکرار شده است.

در نتیجه شیوع ویروس کرونا در چین، تاخیر در صادرات مواد معدنی این کشور به موضوعی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. تولیدکنندگان مواد معدنی در چین در تلاشند تا بلافاصله پس از برچیده شدن این ویروس و اختلالات ناشی از آن در حمل و نقل و مرزها، کار خود را از سر بگیرند. هفته‌ها است که به دنبال شیوع کرونا، تقریبا تمام حمل و نقل زمینی در چین متوقف شده است. کاهش راننده‌های وسایل حمل جاده‌ای و ریلی موجب شده است که حمل کالا به بنادر و بالعکس غیرممکن شود.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.