تحول عظیم در صنعت حمل ونقل دریایی؛ هیوندای از بزرگ ترین کشتی کانتینری جهان رونمایی کرد

شرکت هیوندای کره جنوبی (بخش بازرگانی دریایی) طی مراسمی از بزرگ ترین کشتی کانتینری جهان رونمایی کرد. این کشتی با حضور مون جائه، رئیس جمهور کره جنوبی در شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو  (DSME) رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، شرکت کشتی سازی هیوندای اعلام کرد، این نخستین کشتی از نسل مگاکشتی های کانتینری است که با ظرفیت 24 هزار teu کانتینر، تحولی بزرگ در صنعت حمل ونقل دریایی ایجاد می کند. این کشتی جدید تا سپتامبر سال 2020 میلادی به طور کامل تحویل داده می شود و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

در سپتامبر سال 2018 میلادی، شرکت بازرگانی دریایی هیوندای قراردادی را برای تولید 20 فروند کشتی بزرگ کانتینری با سه شرکت کشتی سازی صنایع سنگین هیوندای HHI ، صنایع کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو DSME و صنایع سنگین سامسونگ SHI منعقد کرد تا نسل جدید کشتی ها با عملکرد بهتر، مطابقت بیشتر با محیط زیست و کاهش مصرف سوخت را تولید کند و به سودآوری پایدار برسد.

صنایع کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو DSME و صنایع سنگین سامسونگ SHI به ترتیب 7 و 5 فروند مگاکشتی کانتینری 24 هزار  teu کانتینری تولید کرده اند و به نظر می رسد که تا پایان سال جاری میلادی، آنها را تحویل بدهند. صنایع سنگین هیوندای نیز 8 فروند کشتی 16 هزار teu کانتینری تولید کرده که قرار است در سه ماهه دوم سال 2021 میلادی تحویل داده شود.

هیوندای قصد دارد با ورود این 20 فروند کشتی به بازار حمل ونقل کانتینری جهان قابلیت های محیطی خود را افزایش بدهد. چرا که همه این کشتی ها مطابق با دستورالعمل  و مقررات 2020 IMO، سازمان بین المللی دریانوردی ساخته شده اند.

همچنین پیش بینی می شود که طراحی بهینه شده بدنه و موتور بسیار کارآمد باعث بهبود راندمان انرژی و کاهش انتشار کربن شود.

مون جائه در این مراسم که بسیاری از چهره های سیاسی و اقتصادی کره جنوبی نیز حضور داشتند، گفت: “برای من بسیار معنی دار است که HMM تحویل کشتی کانتینری با پیشرفته ترین تکنولوژی را در این زمان دشوار انجام می دهد. من می خواهم این اتفاق را جشن بگیرم و امیدوارم که HMM همچنان به عنوان یک ناو پرچمدار ملی کره به حفظ مزیت رقابتی خود ادامه دهد.”

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.