مرور رده
تجارت خارجی
چگونه خسارتهای حمل و نقل دریائی را مطالبه کنیم؟ (بخش دوم)
حادثه بندر رجایی، سوالات مهمی را درباره مسئولیتها و نحوه جبران خسارتهای بیمهای مطرح کرده است. در پی این حادثه، گمانهزنیها درباره نقش انبارداران و بیمهگران بالا گرفته و این پرسش اساسی مطرح میشود که در صورت وقوع چنین اتفاقاتی، چگونه…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
اتصال خاور دور روسیه به شمال شرق چین با مسیر جدید آبی
وزارت حمل و نقل روسیه پس از جلسه کمیته فرعی همکاری های حمل و نقل چین و روسیه در تیانجین، اعلام کرد که ترافیک مسافر در حمل و نقل آبی، در سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافت و در جلسه کنونی توافق شد که کانال حمل و نقل رودخانه ای-دریایی بین…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بی اثر شدن تحریمها با بومیسازی کنترل فوران دریایی
به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، احمدرضا راستی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با تأکید بر اینکه فناوری شبیهساز بومیسازیشده حفاری و کنترل فوران دریایی قابل مقایسه با نمونه خارجی است، بیان کرد: هدف از راهاندازی این شبیهساز، آموزش،…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
سرنوشت پُر ابهام تجارت دریایی در خزر
صاحبنظران بر این باورند با توجه به شدت پسروی های آب دریای خزر که هر ساله بر میزان آن افزوده می شود، عمق کم بزرگترین دریاچه جهان سبب خواهد شد در آینده ای نزدیک این پسروی ها بسیاری از بنادر فعال در دریای خزر به خصوص شمال ایران را به تعطیلی…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
عبور از دریای سرخ پرهزینه شد؛ افزایش تلفات کانتینری با تغییر مسیر کشتیهای غربی
سینیوز-در ادامه تحولات راهبردی منطقه و در سایه قدرتنمایی محور مقاومت در منطقه غرب آسیا، مسیرهای دریایی بینالمللی با اختلال جدی مواجه شدهاند. تازهترین گزارش شورای جهانی کشتیرانی (WSC) نشان میدهد که تغییر مسیر کشتیها برای دوری از دریای…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
از ظرفیت تنگه هرمز به درستی استفاده نمیکنیم
نایب رئیس کمیته حقوقی انجمن کشتیرانی عقیده دارد چهار محور عدم توجه به جوانگرایی، سوءمدیریت، عدم هماهنگی میان سیاستها و بیتوجهی به دانش فنی موجود در کشور از موانع اصلی توسعه اقتصاد دریایی محسوب میشوند.
به گزارش سی نیوز به…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بازار اجاره کشتیهای کانتینری گرمتر از همیشه
سی نیوز*- شاخص نیوکانتکس (New ConTex) که یکی از شاخصهای معتبر بینالمللی برای سنجش نرخ اجاره زمانی کشتیهای کانتینری است، در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۵ با ثبت عدد ۱۵۲۵، نشانههایی از تداوم روند صعودی در بازار اجاره کشتیها دارد. این شاخص در مقایسه…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بندر خشک؛ زیرساختی نیمهجان در راهبرد لجستیکی کشورمان
سی نیوز-سرویس بین الملل-* توسعه زیرساختهای بندری و لجستیکی در کشورهای منطقه با سرعتی بیسابقه در حال پیشرفت است و عربستان سعودی در صدر این موج تازه، با سرمایهگذاریهای کلان و بهرهگیری از مشارکت بینالمللی، بهدنبال تثبیت موقعیت خود…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
جعل هویت کشتیها در خلیج فارس و دریای سرخ؛ غرب در بنبست امنیتی دریایی
سی نیوز-سرویس بین الملل -* همزمان با تشدید تنشهای منطقهای و افزایش هزینههای تجاوزگری، کشتیهای غربی برای حفظ امنیت خود در خلیج فارس و دریای سرخ، به اقدامی بیسابقه و غیرقانونی روی آوردهاند: جعل هویت و پنهانکاری درباره مالکیت واقعی.…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
سهم ایران از اقتصاد اوراق کشتی ها چقدر است؟
سهم ایران به عنوان کشوری که در شمال و جنوب به آب های بین المللی دسترسی دارد و می توان آن را کشوری دریایی قلمداد کرد، از چرخه اقتصادی اوراق کشتی ها همچنان مبهم و به مانند یک معما باقی مانده است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...