نظارت بر بازار تامین و توزیع کالا
معاون وزیر صمت گفت: اولین جلسه استقرار سامانه جامع تجارت برای کالاهای پتروشیمی، روغنموتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودرشوینده، پوشک خردسال و شیرخشک صنعتی در محل سازمان حمایت برگزار شد.
به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، عباس تابش با بیان اینکه اولین جلسه استقرار سامانه جامع تجارت برای کالاهای پتروشیمی، روغنموتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودرشوینده، پوشک خردسال و شیرخشک صنعتی در محل سازمان حمایت برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به برنامه های ارائه شده وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجلس در خصوص ساماندهی سامانه های تولید، توزیع و عرضه کالا و خدمات به مردم استفاده از این سامانه ها به خصوص سامانه جامع تجارت و شفاف سازی نظام تولید و توزیع کشور در برنامه ها منظور شده است.
وی ادامه داد: استقرار برخی از اقلام کالایی در سامانه بر اساس پیگیری ها و اقدامات مورد تاکید در جلساتی که با حضور وزیر صمت برگزارشد در دستور کار سازمان حمایت قرار گرفت به طوری که برای جلوگیری از قاچاق و عرضه غیر شفاف کالاهای مذکور، مقررشد کلیه فعالیت های آنها اعم از تولید، واردات، صادرات و عرضه داخلی و چرخه این فعالیت ها از طریق سامانه جامع تجارت ساماندهی شد.
تابش ادامه داد: همچنین مقرر شد نظام تولید، توزیع، ورود اطلاعات کالایی، انبارها و چرخش کالا های مذکور از طریق این سامانه پیگیری گردد و در همین راستا سازمان حمایت از متولیان این کالاها به خصوص انجمن هایی که نظام تولید یا توزیع این کالاها را تحت پوشش دارند، دعوت به عمل آورد.
وی اضافه کرد: در همین راستا اولین جلسه هماهنگی روز چهار شنبه مورخ ۱۷ شهریور با حضور نمایندگان معاونت های تخصصی وزارت متبوع، ستاد مرکز ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انجمن های تولید، توزیع و پخش کالاهای مذکور در محل سازمان برگزار شد.
معاون وزیر صمت در خصوص سامانه جامع تجارت افزود: سامانه یکپارچه سازی و نظارت بر فرایند تجارت با هدف ایجاد سامانه واحد برای بازرگانان در حوزه ی تجارت خارجی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت داخلی طراحی شده است و بخش خصوصی مکلف به رعایت ضوابط تعیین شده در این سازمان است.
تابش گفت: با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده ی قاچاق کاهش خواهد یافت همچنین با استفاده از این سامانه ضمن کاهش زمان بررسی ها و بوروکراسی ها، مدیریت یکپارچه و نظارت و بازرسی بر تجارت داخلی بهینه خواهد شد.
گفتنی است، در این جلسه اعضا در خصوص نحوه فعالیت، چگونگی ورود اطلاعات کالا و دریافت شناسه کالایی، مشخصات واحدهای تولیدی و وارداتی و در نهایت مدیریت فعالیت در این سامانه بحث وتبادل نظر کردند.
در این جلسه که با توجه به اهمیت و تخصصی بودن موضوعات به تفکیک با هر یک از گروه های کالایی مذکور برگزار شد، اعضا ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات در خصوص موارد مد نظر بحث و گفتگو کردند و مقرر شد ظرف هفته آینده نسبت به شناسایی، ثبت نام فعالین تجاری کالاهای مورد نظر، ثبت محل نگهداری کالا و اخذ شناسه برای کالا های تولیدی یا وارداتی اقدام کنند.
نظرات بسته شده است.