برگزاری اکسپو 2020 در دبی به نفع شرکت های کشتیرانی تمام می شود؛ 20 درصد درآمد بیشتر در سال 2018 میلادی

 

یکی از شرکت های خصوصی کشتیرانی دبی اعلام کرده که درآمدهای این شرکت طی 3 سال گذشته رشد 10 درصدی داشته و پیش بینی می شود، این رقم در سال جاری میلادی دوبرابر شود.

به گزارش سی نیوز، پایگاه خبری zawya در گزارش اخیر خود به رشد درآمد شرکت های دریایی در امارات متحده پرداخته و پیش بینی کرده که در سال جاری میلادی نیز این رشد ادامه پیدا کند.

منطقه آزاد «جبل علی» که در سال 1992 مورد بهره برداری قرار گرفت، فرصتی مناسب را در اختیار شرکت های خصوصی قرار داد. این شرکت ها توانسته اند از خدمات این منطقه آزاد همچون ادغام، انبارداری، لجستیک و حمل ونقل دریایی بیشترین سود را نصیب خود کنند.

به عنوان مثال، یکی از شرکت ها در 3 سال گذشته توانسته رشد 10 درصدی مجموع درآمد شرکتی را به دست آورد و پیش بینی می شود، این میزان رشد در سال 2018 میلادی دو برابر شود. کارشناسان و مسئولان ارشد این شرکت انتظار دارند که در سال جاری میلادی، رشد حمل ونقل دریایی به واسطه آغاز پروژه های نمایشگاه اکسپو 2020 افزایش داشته باشد و تقاضا را برای بخش تدارکات و لجستیک بالا ببرد.

منطقه آزاد جبل علی با مساحتی بالغ بر 49 هزار متر مربع با مساحت 23 هزار و 500 متر مربع انبار  سرپوشیده و 20 هزار و 250 متر حیاط باز است. این شرکت قصد دارد در بخش زیرساخت های مدرن سرمایه گذاری وسیعی انجام بدهد تا بتواند مطابق با نیاز و درخواست مشتریان رشد کند و نقش تعیین کننده اش را در منطقه دریایی منا افزایش بدهد.

اما آنچه که باعث رونق اصلی صنعت دریایی و درآمدزایی بیشتر برای شرکت های کشتیرانی اماراتی بشود، میزبانی از نمایشگاه اکسپو 2020 است.

دبی به عنوان میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو با شعار “پیوند ذهن‌ها، خلق آینده” در سال ۲۰۲۰ میلادی انتخاب شد. این اولین بار است که نمایشگاه جهانی اکسپو در منطقه خاور میانه برگزار می شود و دبی توانست رای نمایندگان 168 کشور را به نفع خود متمایل سازد.

دبی پیش‌بینی کرده است که موفقیت در گرفتن این میزبانی مهم و جهانی می‌تواند ۲۳ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ برایش سود داشته باشد. این رقم، معادل یک ‌چهارم تولید ناخالص داخلی دبی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.