فراری از دریای سرخ؛ گرفتار در طوفان‌های آفریقا !

سی نیوز -سرویس بین الملل-  کشتی‌هایی که از دماغه امید نیک آفریقا عبور می‌کنند، با شرایط جوی نامساعدی مواجه شده‌اند که منجر به غرق شدن یک کشتی و افتادن بیش از ۴۰ کانتینر از یک کشتی دیگر شده است.

شرکت CMA CGM SA روز پنجشنبه اعلام کرد که کشتی CMA CGM Benjamin Franklin اوایل این هفته به دلیل شرایط بد آب و هوایی شدید و ناگهانی در سواحل آفریقای جنوبی ۴۴ کانتینر را از دست داده و ۳۰ کانتینر دیگر آسیب دیده‌اند. همچنین شرکت A.P. Moller – Maersk A/S گزارش داد که یکی از کشتی‌هایش به دلیل شرایط نامساعد جوی در ورود به کیپ تاون تاخیر داشته است.

طوفان‌های نزدیک به سواحل آفریقا، مسیر اصلی که کشتی‌ها برای جلوگیری از حملات شبه‌نظامیان حوثی یمن در دریای سرخ استفاده می‌کردند را مختل کرده است. به ویژه کشتی‌های باری مجبور شده‌اند هزاران مایل دورتر از قاره حرکت کنند تا از این تهدیدها دوری کنند. انتظار می‌رود ترافیک در نزدیکی آفریقای جنوبی به زودی با بهبود شرایط جوی به حالت عادی بازگردد.

اوایل این هفته، یک کشتی به دلیل شرایط بد جوی در شمال غربی کیپ تاون به گل نشست و در انتظار عملیات نجات در آب‌های آفریقای جنوبی است.

بر اساس گزارش Clarkson Research Services Ltd، تعداد کشتی‌های باربری که اوایل این هفته به دماغه امید نیک آفریقا رسیدند به ۱۸ کشتی کاهش یافته است که کمترین تعداد در یک روز از ماه اکتبر تاکنون است.

داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که برخی از کشتی‌ها، سفرهای خود را متوقف کرده‌اند تا شرایط جوی مساعد شود.

سایر کشتی‌ها نیز به نظر می‌رسد مسیرهای طولانی تری را در اطراف ساحل آفریقا انتخاب کرده‌اند.

نویسندگان: الکس لانگلی و پاول برکهارت

منبع: بلومبرگ

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.