جبران عقب ماندگی از ظرفیت‌های دریایی ،نیازمند ورود دانشگاهیان است‌

بندرعباس- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: ایران در بهره گیری از ظرفیت‌های دریایی دچار عقب ماندگی بوده و در این حوزه نیازمند ورود دانشگاهیان است‌.

به گزارش سی نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر، احسان کامرانی در همایش صنعت، طبیعت، حکمت و حکمرانی در محل دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اشاره به اهمیت و نقش دانشگاهیان در برگزاری ایجاد شور انتخاباتی عنوان کرد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منزله تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری کارگزاران قوه مجریه کشور به مدت چهار سال انتخاب می‌شوند و نباید نسبت به این امر مهم بی تفاوت بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان به ویژه اساتید و دانشجویان به عنوان گروه‌های مرجع همواره پیشگام ایجاد شور و نشاط منطقی در انتخابات‌ها بوده‌اند از این رو انتظار می‌رود در انتخابات پیش رو نیز به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه بپردازند.

کامرانی عنوان کرد: کارایی، اثر بخشی، شفافیت، عدالت محوری و مدیریت سازگار از جمله اموری است که در امر حکمرانی نیازمند توجه ویژه هستند.

وی افزود: دانشگاهیان به ویژه اساتید و دانشجویان نقش مهمی در گفتمان سازی و اثر بخشی هر چه بیشتر مدل حکمرانی مطلوب و اسلامی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، تصریح کرد: دانشگاهیان با توجه به ظرفیت‌های بی بدیلی که در عرصه‌های علمی و پژوهشی دارند بیش از پیش می‌توانند مسیر توسعه و پیشرفت کشور را شتابان کنند.

کامرانی، خاطرنشان کرد: یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد منابع طبیعی و خدادادی جهان متعلق به ایران است که این مهم زمینه را برای تسریع در روند رشد و پیشرفت کشور مهیا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، گفت: تسریع در روند رشد و پیشرفت کشور مستلزم برنامه ریزی و حکمرانی مناسب است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان از نظر جمعیتی و وسعت از ٧٥ کشور جهان بزرگ‌تر و پر جمعیت تر است و قرار گرفتن دو سوم محدوده سواحل مکران، ۴۲ درصد نوار ساحلی کشور، برخورداری از ۱۴ جزیره با کاربری‌های متفاوت و متنوع بر اهمیت هرمزگان بیش از پیش افزوده است.

کامرانی با اشاره به غفلت از ظرفیت‌های دریایی، خاطرنشان کرد: ما در بهره گیری از منابع دریایی کشورمان به طور نسبی دچار عقب ماندگی هستیم و جبران این عقب ماندگی که نقش مهمی در رشد و پیشرفت اقتصاد کشور دارد نیازمند ورود نخبگان و دانشگاهیان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.