آغاز عملیات اجرایی ۲ شهر جدید ایران در سواحل جنوبی

به گزارش سی نیوز، قرار است در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان عملیات اجرایی ۲ شهر جدید خلیج‌فارس و مکران نو آغاز و به ۲۲ هزار روستایی زمین واگذار شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز 12 بهمن هم زمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور و در همراهی با رییس جمهوری برای افتتاح، بازدید و آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه های مسکن و شهرسازی و حمل و نقلی از جمله جاده ای و بندری وارد استان هرمزگان شد.

آغاز عملیات اجرایی شهر جدید خلیج‌فارس و مکران‌نو، افتتاح پروژه راهداری، راه روستایی و شروع عملیات اجرایی به ارزش 25هزار و 699 میلیارد ریال، افتتاح پروژه‌های راه شامل بهره‌برداری از 52 کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی به ارزش 16هزار و 600 میلیارد ریال و شرکت در جلسه شورای هماهنگی در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بخشی از برنامه‌های سفر بذرپاش به استان هرمزگان است.

برنامه‌ریزی شده تا جشن مسکن و انقلاب با حضور رییس‌جمهور، برخی از اعضای کابینه در سفر هیات دولت به استان هرمزگان برگزار شود. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این سفر، 14 هزار واحد مسکونی افتتاح می‌شود و 22 هزار متقاضی در روستاهای استان، زمین دریافت خواهند کرد.

در جریان سفر، همچنین، عملیات اجرایی 93 کیلومتر از باند دوم کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در منطقه مکران آغاز و 52 کیلومتر راه و بزرگراه در استان هرمزگان افتتاح می شود که در مجموع 37 هزار و 600 میلیارد ریال ارزش موارد مذکور است.

52 کیلومتر راه و بزرگراه استان هرمزگان شامل محور جاسک-کاروان 23 کیلومتر، کیلومتر باند دوم بندر خمیر-بندرلنگه-پارسیان، محور لار-بستک به طول 8 کیلومتر، محور جهرم-لار-بندرعباس به طول 4 کیلومتر، راه اصلی خور-جناح به طول 3.5 کیلومتر، راه اصلی فاریاب-زیارت علی به طول 2.5 کیلومتر و بهسازی راه اصلی سیاهو به طول 3.5 کیلومتر می شود که در مجموع 16 هزار 600 میلیارد ریال ارزش این پروژه هاست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.