توضیحات هواپیمایی چابهار درباره ابطال پروازها در فرودگاه مشهد

به گزارش سی نیوز، هواپیمایی چابهار با اشاره به ‌این‌که بدی شرایط آب و هوا دلیل ابطال پروزهای فرودگاه مشهد شد، گفت: به‌دلیل کاهش دید،پروازها مطابق پروتکل های عملیاتی لغو شد.

پاسخ شرکت هواپیمایی چابهار به خبر «هواپیمایی چابهار پرواز مشهد-تهران را به بهانه بدی آب و هوا باطل کرد/سرگردانی مسافران در فرودگاه هاشمی‌نژاد» به شرح زیر است؛

با توجه به بدی شرایط آب و هوا در شهر مشهد مقدس، 2 پرواز از مبدا تهران این شرکت هواپیمایی در مورخه 9 بهمن ماه سال جاری به مبدا بازگشتند.

پرواز نخست به شماره 8758 دو بار تا حداکثر حد مجاز به سمت باند 31R مشهد تقرب کرده و موفق به رویت باند نشده و مطابق با رویه ها به سمت مبدا باز می گردد. در همین بازه زمانی 2 هواپیمای دیگر از سایر شرکت‌ها نیز موفق به رویت باند نشده و از تقرب به سمت فرودگاه مشهد صرف نظر می کنند.

با توجه به ادامه دار بودن شرایط بد آب و هوا و به منظور حفظ ایمنی، پرواز دوم تهران به مشهد به شماره 8768 در نیمه راه تصمیم به بازگشت به فرودگاه مهرآباد می‌گیرد و از ادامه دادن مسیر منصرف می‌شود.

در ادامه پس از بازگشت به تهران، دید افقی و سطح ابر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد کمتر از حد مجاز برای فرود پرواز بوده و پروازها بر اساس پروتکل های عملیاتی لغو می‌شوند.

در ادامه با توجه به مساعد شدن شرایط جوی در مقصد مشهد و به درخواست سازمان هواپیمایی کشور و صدور مجوز فوری برقراری پرواز فوق العاده و با فراخوان در ترمینال‌های 1، 2 و 4 فرودگاه مهرآباد مسافران بازمانده از پرواز به دفتر هواپیمایی چابهار مراجعه و پس از صدور بلیط ساعت 01:15 بامداد روز سه شنبه 10 دیماه به استعداد 120 نفر به مشهد عازم و مسافرین پروازهای مشهد به تهران به استعداد 140 نفر با یک پرواز اختصاصی به مبدا و مقصد توسط آن هواپیمایی اعزام شدند.

شایان ذکر است ایمنی و به سلامت رساندن مسافرین عزیز، اولویت اول هواپیمایی چابهار است و بر اساس رویه های عملیاتی و قوانین هوانوردی تمام پروازها صورت می گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.