نصب اسکله شناور در بندرگاه ابوموسی

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای حفظ و ارتقای ایمنی تردد دریایی بنادر مسافری، اسکله فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی پس تعمیرات اساسی و زیرآبی نصب شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، فریدون پیشدار در بازدید از این اسکله شناور در بندرگاه ابوموسی افزود: برای انجام تعمیرات زیرآبی این اسکله شناور حدود ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شد.

وی در خصوص مشخصات فنی این اسکله نیز بیان کرد: اسکله یاد شده دارای ۱۲ متر طول، ۱۰ متر عرض و حدود ۲ متر ارتفاع دارد و کاربری این نوع اسکله فلزی شناور برای پهلوگیری شناورهای جستجو و نجات و سایر شناورها استفاده می‌شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: اسکله‌های فلزی شناور در بیش از یک دهه کار آیی خود را به اثبات رسانده و باتوجه به حرکت عمودی همزمان با جزر و مد نبود نیاز به تغییر در طناب‌های مهار، بیش‌ترین ضریب ایمنی به خصوص در حمل و نقل مسافر، گردشگر، جستجو و نجات را داراست.

وی تاکید کرد: این نوع اسکله‌ها باید به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی تعمیر اساسی شده و بخش‌های زیر آبی آن نیز مورد بازرسی قرار گیرند.

به گفته پیشدار، با تعویض نقاط ضعیف شده و سیستم حفاظت آن‌ها برای دوره‌ای حداقل پنج سال کمترین خوردگی بدنه زیرآبی بر روی این شناورها ایجاد می‌شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآورشد: تعمیر و نصب اسکله‌ها در جزایر و بنادر کشور ضمن حفظ ظرفیت عملیاتی بنادر، ضریب ایمنی تردد دریایی نیز در حد مطلوب ارتقا خواهد یافت.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85097918

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46926

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.