نجات جان ۷ نفر توسط مرکز هماهنگی اضطرار دریایی بندر چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان ۷ نفر توسط مرکز هماهنگی اضطرار دریایی بندر چابهار (MRCC) طی دو عملیات خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، سیداحمد هاشمی با بیان جزئیات این حوادث اضطرار دریایی اظهار کرد: در دو روز اخیر، ۷ نفر توسط مرکز هماهنگی اضطرار دریایی بندر چابهار(MRCC) در طی دو عملیات جداگانه نجات یافتند.

در عملیات اول یک قایق با پنج نفر سرنشین در محدوده اسکله شهید کلانتری چابهار دچار نقص فنی شده بود که شناور ناجی پس از اعزام به منطقه، سرنشینان قایق مضطر را بعد از پایش وضعیت جسمانی که همگی سالم بودند به اسکله شهید کلانتری تحویل نمود.

در حادثه دوم که پس از اعلام آتش نشانی شهرداری چابهار به مرکز MRCC مبنی بر اینکه دو نفر در محدوده دریا بزرگ دچار غرق شدگی بودند، با اعزام به موقع شناور ناجی و اعلام وضعیت اضطرار به ارگان های همکار و هماهنگی در این زمینه، طی عملیاتی موفق دو نفر مضطر نجات یافته و با وضعیت هوشیاری تحویل مراکز درمانی شدند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) روی کانال ۱۶ VHF و شماره تماس ۱۵۵۰ آمادگی ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی بصورت ۲۴ ساعته دارد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNL6m

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46678

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.