صدور پیش بینی دریایی در مرکز «علوم جوی و اقیانوسی هواشناسی» عملیاتی شد

 معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی گفت: به منظور توسعه خدمت هواشناسی دریایی، فرایند تولید و صدور پیش بینی های دریایی در مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی عملیاتی شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهزاد لایقی معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی از عملیاتی شدن فرایند تولید و صدور پیش بینی های دریایی در مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: پیش بینی های دریایی علاوه بر اینکه در اختیار کاربران عمومی بخش دریایی قرار می گیرد برای کاربران تخصصی این حوزه در سازمان های دریایی نظیر بنادرو دریانوردی نیز ارسال می شود.

وی در بخش دیگری به عملیاتی شدن فاز یک سامانه هشدار سیل به کمک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اشاره و عنوان کرد: علاوه بر این در سال گذشته فاز یک سامانه پیش بینی آلودگی هوا نیز تکمیل شد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در بخش پژوهش نیز سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است و امسال نیز چند پروژه در زمینه توسعه سامانه های مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و هواشناسی کاربردی در دستور کار است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: http://news.mrud.ir/news/131126

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45771

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.