وبینار «چگونگی مشاركت تجارت غير كاغذی در دستيابی به اهداف مرتبط با تغييرات اقليم» برگزار می شود

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه(ESCAP) با مشارکت اتاق بازرگانی بین المللی(ICC)، سازمان جهانی گمرک(WCO) و بانک توسعه آسیایی(ADB) وبیناری را با موضوع « چگونگی مشارکت تجارت غیر کاغذی میتواند در اهداف مرتبط با تغییرات اقلیم» در تاریخ یکم مارس ۲۰۲۳ مطابق با ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ درساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۶:۳۰ به وقت بانکوک برگزار خواهند نمود.
وبینار مزبور شامل موضوعات و رویه های مرتبط با تسهیل تجارت غیرکاغذی فرا مرزی می باشد.

در سال های اخیر، روابط نزدیک تری میان سیاست های تجاری و اهداف زیست محیطی مشاهده شده است زیرا هردو موضوع با یکدیگر روابط متقابل داشته و بر یکدیگر تاثیرات متقابل مثبت و منفی می گذارند. رویه های مرزی هموار به این نکته اشاره دارد که چگونه تسهیل تجارت می تواند تاثیر مثبت بر محیط زیست داشته باشد.هنگامی که زمان انتظار وسایل نقلیه می تواند کاهش یابد یا کانتینر‌ها کمتر یا کارآمدتر حرکت می نمایند،در نتیجه انتشار کربن در زنجیره های تامین کاهش می یابد.

روند حرکت به سمت غیرکاغذی شدن نه تنها به حفظ بیشتر درختان برای محیط زیست کمک می نماید، بلکه در کل پروسه از طریق حذف احتیاج به ارائه تحویل فیزیکی مدارک، زمان نگهداری محموله کاهش خواهد یافت.

چالش های بسیاری در راستای رسیدن به تجارت غیرکاغذی وجود دارد، اگرچه این زمان از هر وقت دیگر به دلیل وجود بحران‌های مرتبط با تغییرات اقلیمی که اقتصاد، بشر و سیاره را تهدید می نماید، دارای اهمیت می باشد.

علاقه مندان جهت شرکت در وبینار مذکور میتوانند از طریق درگاه اینترنتی به نشانی ذیل اقدام فرمایند:

https://www.unescap.org/events/2023/unescap-icc-wco-adb-webinar-how-can-paperless-trade-contribute-climate-goals

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: ‪www.icc-iran.com/Fa/7920/شرح-خبر-کمیته-ایرانی-اتاق-بازرگانی.aspx‬

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44346

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.