همایش توجیهی سامانه مودیان مالیاتی و صدور صورتحساب الکترونیکی برگزار شد+عکس

همایش توجیهی سامانه مودیان مالیاتی و صدور صورتحساب الکترونیکی با حضور مدیران عامل، روسای هیات مدیره و مدیران مالی شرکت‌های عضو انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران نظر به اهمیت موضوع مالیاتی و مدت زمان محدود برای اجرای تکالیف قانونی و ضرورت اطلاع از مکانیزم اجرایی سامانه و همچنین فرصت ها و چالش های مرتبط اقدام به برگزاری همایش توجیهی سامانه مودیان مالیاتی و صدور صورتحساب الکترونیکی کرد.

نایب رئیس کمیته بیمه مالیات و تامین اجتماعی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در گفتگو با روابط عمومی انجمن گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی مدیران ارشد مجموعه های کشتیرانی و خدمات وابسته با نحوه رویکرد سازمان امور مالیاتی از ابتدای سال1402 است که از جمله آن بررسی و تشریح قانون پایانه های فروشگاهی و پرسش و پاسخ حاضرین درهمایش بود.

مهرداد اسماعیلی افزود: درنهایت این نتیجه حاصل شد که باید یکسری فرایندهای یکسان سازی در سازوکارهای مالی شرکت های عضو انجمن بایستی انجام شود که نیازمند زمان بندی و اجرا در سال 1402 است.

وی اظهار داشت: فرایند صدور صورتحساب،تعریف شرکت های معتمد، نحوه اخذ حافظه مالیاتی و نحوه ایجاد شماره یکتا برای هر صورتحساب، مزایا و تسهیلات طرح، ضمانت های اجرایی و جرایم آن برای اعضای شرکت های حاضر در این همایش بازگو و توضیح داده شد.

اسماعیلی بیان نمود: همچنین درخصوص وحدت رویه (با دریافت اخذ شناسه کالا و خدمات) مقرر شد انجمن آن را به عنوان یک تشکل صنفی بر عهده بگیرد و گرفتن اخذ کالا و شناسه خدمات کشتیرانی را آغاز نماید.

عضو جامعه حسابداران خبره ایران درباره مزایای شناسه خدمات تاکید کرد: حسن این شناسه این است که برای یکسری از خدمات موجود در کشتیرانی وحدت رویه ایجاد می کند. به عنوان مثال در یک شرکت کشتیرانی به صدور ترخیصیه و قبض انبار  به اختصار (D/O) می گویند که برخی آن را تفکیک کرده و به عنوان درآمد ترخصیصه و بعد درآمد قبض انبار تعریف می کنند و برخی هم این موارد را مشترک درنظر می گیرند و همانطور که گفتم برخی نیز به عنوان D/O ثبت می نمایند.

وی ادامه داد:همچنین می توان به هزینه های عملیات بندری اشاره کرد که بعضی ها THC ثبت می کنند و برخی نیز هزینه پایانه و ترمینال آنرا درنظر می گیرند و عناوین مختلف دیگری که یک خدمت چندین اسم دارد که برای ممیزان مالیاتی گمراه کننده است و بحث برانگیز می شود.

اسماعیلی خاطرنشان ساخت: این وحدت رویه که قرار شد در شناسه گرفتن خدمات انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران انجام شود، گام بزرگی در بهبود هرچه بهتر پرونده های مالیاتی ما است.

نایب رئیس کمیته بیمه مالیات و تامین اجتماعی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اظهار داشت: همچنین مشخص شد که قرار بین پرداخت های افراد و صورتحساب هایی که از طریق پایانه بانک مرکزی صادر می شود این ارتباط برقرار شود و مزیت آن این است که دیگر تراکنش های بانکی مشکوک در سیستم مالیاتی از بین می رود و راحت تر می توانیم دفاع کنیم.

وی در پایان گفت: از دیگر موضوعات این همایش کارپوشه بود که چه وظایفی درخصوص آن داریم و درنهایت از یکی از شرکت های معتمد و آشنا به سیستم پایانه فروشگاهی هم دعوت شده بود که درباره یکسری از مسائل تاریخ و فرایندهای اجرای قوانین توضیحاتی به اعضای حاضر در این همایش توضیحاتی ارائه نماید.

 

 

 

گالری عکس همایش توجیهی سامانه مودیان مالیاتی و صدور صورتحساب الکترونیکی

 

رویداد تخصصی

تولید و انتشار اختصاصی: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44212

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.