شناور ایرانی پاکسازی آلودگی‌های نفتی در بندرعباس به آب انداخته شد

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی «پاک بوم ۵» با تلاش مضاعف مهندسان و کارگران ایزوایکو به آب‌اندازی و تحویل کارفرما شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، سلمان ضربی در مراسم به آب اندازی این شناور اظهار کرد: این چهارمین کشتی جمع‌آوری و پاکسازی آلودگی های نفتی ساخت ایزوایکو است و سه فروند از این نوع شناور در سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ به کارفرما تحویل شده و برای انجام ماموریت راهی بندر امام خمینی، بندر شهید رجایی و بندر خرمشهرشده اند.

وی ادامه داد: شناور “پاک‌بوم ۵” نیز پس از آب‌اندازی به مقصد بندر بوشهر حرکت کرده و مأموریت پاکسازی آلودگی‌های نفتی در این استان را بر عهده دارد.

به گفته ضربی این شناور با ۴۳ متر طول، ۱۰متر عرض و سه متر ارتفاع، می تواند به وسیله چرخ های (رولر) نصب شده بر وینچ (کِشنده های کابلی) ، ضایعات نفتی را مهار و در مخازنی که به آن مجهز هستند، انتقال دهد.

این مسئول یکی از الزامات بین المللی دریانوردی را مقابله و جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی از آب‌های ساحلی تحت حاکمیت کشور اعلام و اضافه کرد: ایزوایکو با سفارش سازمان بنادر و دریانوردی، تاکنون چهار فروند بارج با ظرفیت جمع‌آوری ۵۰۰ تن آلودگی نفتی ساخته است.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85028069/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43814

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.