رئیس مجلس شورای اسلامی:ضرورت برنامه ریزی انتقال چند ۱۰ میلیون تن بار به سمت بنادر جنوبی

هفدهمین اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با حضور رؤسای مجالس و هیأت‌های پارلمانی حاضر در این کنفرانس از جمله هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر آغاز به کار کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صدر هیأت پارلمانی به همراه ۳۹ هیأت عالیرتبه پارلمانی در هفدهمین اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی حضور دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با تأکید بر اینکه باید موضوعات تجاری اعم از گمرک و ویزا برای تجار و رانندگان برطرف و حتی برداشته تا تجارت تسهیل شود، گفت: در حال حاضر باید برای انتقال چند ۱۰ میلیون تن بار از مسیر کشور شما به سمت بنادر جنوبی همچون بندر چابهار، بندرعباس و بندر امام(ره) در ایران برنامه ریزی کرد و در این زمینه برقراری روابط و روان شدن امور، ضروری است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این خصوص ایران و روسیه در حال پیگیری هستند لذا سایر کشورهای اوراسیا و آسیای میانه باید به این موضوع کمک کنند چرا که این امر نیازمند کار جمعی است تا منافع اقتصادی خوبی از طریق آن شامل حال کشورهای حاضر در مسیر شود.

 

تنظیم و تلخیص خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjLCxY

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43182

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.