پیشرفت ۳۸ درصدی ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی

مدیرکل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کار احداث ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی که نقش بسزایی در ایمنی تردد و تسریع در عملیات‌های امداد و نجات دریایی دارد با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارش سی نیوز به نقل از  مانا، جمشید عباسی‌راد در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی در حال احداث جزیره ابوموسی با اشاره به پیشرفت ۳۸ درصدی ساختمان مرجع دریایی این جزیره افزود: این ساختمان دارای دو طبقه اداری و یک طبقه تکنیکال و یک طبقه برج کنترل است.

وی ادامه داد: فضاهای پیش‌بینی شده این ساختمان مرجع دریایی به ارتفاع ۲۵ متر و در ۴ طبقه با زیربنای یک‌هزارو ۲۹۸ متر شامل یک طبقه خدمات و رفاهی و به متراژ ۵۱۷ متر (همکف)، یک طبقه اداری به متراژ ۴۱۱متر(طبقه اول)، یک طبقه اتاق تکنیکال به متراژ ۱۸۵ متر و هم‌چنین یک طبقه ساختمان برج کنترل به متراژ ۱۸۵ دربالاترین طبقه ساختمان است.

مدیرکل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث این ساختمان از یک سو افزایش ایمنی تردد و تسریع در عملیات‌های امداد و نجات دریایی را به همراه خواهد داشت و از منظر دیگر با تجمیع فضاهای مورد نیاز اداری و رفاهی گامی مهم در بهبود خدمات به شهروندان ابوموسی و شناورهای منطقه برداشته خواهد شد.

عباسی‌راد با بیان اینکه این ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که ساختمان‌های برج کنترل در ارتفاع مناسب جهت کنترل بصری ترددهای دریایی و ورود و خروج تجهیزات به حوضچه بندر ابوموسی است، افزود: با اجرای طرح‌های موازی در این بندر زیرساخت‌های لازم برای ارتقای خدمات تجاری و گردشگری شهر ابوموسی تامین می‌شود‌.

وی پیش بینی کرد عملیات اجرایی این ساختمان تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/94903

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43108

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.