روزنامه دریایی اقتصاد سرآمد؛ حامی رسانه ای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران

امید اسماعیلی (اقتصاد سرآمد)

 مطبوعات و رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند و این معانی بسیار عمیق و والایی دارد؛ یکی از این معانی این است: احترام به مخاطب. احترام به افکار عمومی و احترام به مردمی که مدعی هستیم برای آن ها کار می کنیم. از این روست که رسانه اهمیت پیدا می کند و در معادلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی واقتصادی اثرگذار می شود. بعد چهارم دمکراسی می گوید: با بهترین و سریع ترین و روشن ترین روش ممکن با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و با او سخن بگویید.توجه به رسانه، توجه به افکار عمومی است برای زمینه سازی توسعه همه جانبه و مشمول تمامی فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و… و فعالان حرفه ای در صنایع و مشاغل مختلف می شود.

به گزارش سی نیوز، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، یکی از انجمن های حرفه ای و ریشه دار است که اهمیت شاکله وجودی رسانه را درک کرده و برای ارتباط با افکار عمومی تلاش می کند. این انجمن با 370 شرکت بین المللی فعال، قطب صنعت کشتیرانی ایران در بخش خصوصی است و اثرگذاری آن بر روند تحولات اقتصادی ایران انکارناپذیر است.

روزنامه اقتصاد سرآمد، به عنوان روزنامه پیشرو دریایی کشور، رسانه ای که امسال در روزجهانی دریانوردی به عنوان «نشریه نمونه دریایی» مفتخر به دریافت لوح تقدیر و تندیس شد، از مجموعه فعالان حوزه دریا حمایت می کند و خود را رسانه تخصصی و همیشگی آن ها می داند. اقتصاد دریامحور، مورد توجه روزنامه اقتصاد سرآمد است و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در تحقق اقتصاد دریامحور فعالیت کنند را به رسمیت می شناسد و مورد حمایت قرار می دهد.

در این راستا، طی نشستی که در فضایی بسیار صمیمانه در دفتر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران صورت گرفت، روزنامه اقتصاد سرآمد به طور رسمی خود را «حامی رسانه ای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران» نامید که با استقبال پل مه دبیرکل انجمن  کشتیرانی و خدمات وابسته ایران همراه شد.

در این نشست، دبیرکل انجمن  کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، با اشاره به اهمیت کشتیرانی در اقتصاد امروز جهان و نقش راهبردی آن در حمل و نقل در پهنه اقتصاد، به ضرورت بازنمایی و بازگویی تلاش های شبانه روزی فعالان حوزه کشتیرانی اشاره کرد و گفت:کشتی را می توان خونی دانست که در رگ های اقتصاد جامعه جهانی می چرخد و آن را زنده نگاه می دارد و کشتیرانی، حرفه ای است استراتژیک که بدون وجود آن، رگ های اقتصاد جهان بسته می شود و روند اقتصاد جهانی به رکود می انجامد.

مسعود پل مه، کشتیرانی را برای اقتصاد ایران، حیاتی دانست و افزود: امروزه اهمیت کشتیرانی برای کشور ایران، بیش از همیشه تاریخ است و توجه هر چه بیشتر به آن، به معنای توجه به بالندگی تمامی اقتصاد کشور است.

وی این حرفه سخت و پرهیجان را شایسته توجه بیشتر دانست و درباره اهمیت رسانه برای انتقال خواسته ها، نیازها و مشکلات این حرفه از یک سو و انتقال ارزش و اعتبار آن به نسل ها و افزایش جایگاه و منزلت اجتماعی آن گفت: بسیار مهم است که از یک سو زحمات  بی شائبه فعالان کشتیرانی به جامعه منتقل شود و از سوی دیگر، منزلت و پایگاه اجتماعی دریانوردان و کشتی داران و کشتی رانان در همه سطوح بالا رود و بیش از همیشه مورد احترام مردم باشند. این احترام با ایجاد ارتباط معنا پیدا می کند و به وجود می آید و این رسانه است که باید و می تواند پل ارتباطی بین کشتیرانی و جامعه مخاطب باشد.

وی از طرح روزنامه اقتصاد سرآمد به عنوان حامی رسانه ای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، استقبال کرد و این اقدام را قدم مثبت و موثری برای امیدبخشی به جامعه و قدرشناسی از فعالان حوزه کشتیرانی ایران دانست.

در نتیجه این نشست مقرر شد که طرفین طرح ها و برنامه های کاری را با همفکری مدون و با همکاری به اجرا درآورند.

نشست همکاری رسانه‌ای

انتشار و بازتاب: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/42753

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.