ارتفاع موج در خلیج فارس و تنگه هرمز به ۱.۵ متر می‌رسد

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به بیشینه وزش باد شمال غربی بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت بر روی خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش های از دریای عمان نسبت به افزایش ارتفاع موج دریا به ۱.۵ متر (۱۵۰ سانتی متر – بین چهار تا پنج پا) هشدار داده می‌ شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، محمد کاملی با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری، به ویژه در ساعت های بعد از ظهر و شب، افزایش سرعت بادهای شمال غربی برروی خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش هایی از دریای عمان پیش بینی می شود و سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی ادامه داد: در ساعت های بعد از ظهر و شب نیز در آسمان استان رشد و گذر ابر رخ خواهد داد و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد محتمل خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: تداوم این شرایط جوی و دریایی طی فردا جمعه، ۱۸ آذر ماه نیز در استان پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: ساعت های صبح تا ظهر شنبه ۱۹ آذر، در مناطق شرقی و مرکزی استان و شمال تنگه هرمز افزایش سرعت بادهای شمال شرقی با احتمال گرد و غبار پیش بینی می شود.

وی گفت: همچنین از ساعت های ظهر شنبه تا پایان وقت یکشنبه، سامانه ای بارشی از سمت غرب، استان هرمزگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار باران و رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی در جزایر خلیج فارس، مناطق غربی و شمالی و برخی نقاط استان خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: از لحاظ دمایی، نوسانات دمایی تغییرات یک تا سه درجه ای خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.